معاون حفاظت آب منطقه‌ای اصفهان:

زاینده رود تا اوایل بهمن برای کشت پاییزه کشاورزان باز می شود

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: زاینده رود تا اوایل بهمن برای کشت پاییزه کشاورزان اصفهانی باز می شود.

زاینده رود تا اوایل بهمن برای کشت پاییزه کشاورزان باز می شود

حسن ساسانی صبح چهارشنبه در میان جمع کشاورزان غرب و شرق اصفهان اظهار داشت: به دنبال افزایش حجم بارندگی‌ها تاکنون شاهد افزایش حجم خروجی سد زاینده رود بودیم و بر این اساس با هماهنگی وزارت نیرو به دنبال بازگشایی زاینده رود در هفته اول بهمن ماه هستیم.

وی با بیان اینکه تاریخ بازگشایی دقیق زاینده رود را اعلام خواهیم کرد، بیان داشت: آب سد به منظور کشت پاییزه کشاورزان بازگشایی می شود.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ادامه داد: تخصیص حق آبه به کشاورزان و انجام کشاورزی در اصفهان یک ضرورت غیر قابل انکار است و حمایت از کشاورزان از وظایف اصلی مسئولان و متولیان به ویژه جهاد کشاورزی است.

ساماندهی زاینده رود در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به شکل جدی

وی از ساماندهی زاینده رود در استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری به شکل جدی خبر داد و گفت: این فعالیت به صورت مداوم ادامه دارد و جزو برنامه های اولویت دار شرکت آب منطقه‌ای اصفهان است.

ساسانی گفت: به احتمال قوی زاینده‌رود ۱۱ روز دیگر با توجه به بارندگی های خوب در ایستگاه شاخص چلگرد و افزایش حجم سد باز می‌شود.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها