مسمومیت 185 نفر با گاز مونوکسیدکربن در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد از مسمومیت 185 نفر با گاز مونواکسید کربن طی 9 ماهه امسال در استان خبر داد.

مسمومیت 185 نفر با گاز مونوکسیدکربن در کهگیلویه و بویراحمد

جلال پوران‌فرد افزود: طی 9 ماهه سال جاری 185 مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن در این استان داشته‌ایم.

وی از افزایش 14 درصدی آمار مسمومیت با مونوکسیدکربن استان در 9 ماه سالجاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: در 9 ماهه سال گذشته 159 نفر در این استان بر اثر استنشاق گاز مونوکسیدکربن مسموم شده بودند.

مدیرحوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یک سیستم تهویه هوا در محیط می‌تواند خطر مسمومیت را کاهش دهد و با بررسی دائم از وسایل گرمایشی، همیشه از سلامت و استاندارد بودن دستگاه‌های گرمازا اطمینان حاصل کنید.

یک فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در کهگیلویه و بویراحمد

کامروز امینی، مدیرکل پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، از مسمومیت یک نفر با گاز مونوکسیدکربن طی 9 ماهه سالجاری در این استان خبر داد.

وی افزود: طی 9 سالجاری یک مورد فوت در اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در ادارات پزشکی قانونی استان ثبت شده است که این یک مورد مرد بوده است.

امینی بیان کرد: در مدت مشابه سال گذشته نیز یک مورد فوت ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در استان ثبت شده است.

مدیرکل پزشکی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: بر اساس سالنامه آماری سال 95 سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در رتبه دهم میزان متوفیات ناشی از مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن بر حسب هر 100هزار نفر جمعیت قرار گرفته است.

منبع: ایسنا

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها