بازرسی‌ و نظارت بر نانوایی‌های شهرستان درمیان تشدید می‌شود

محمد بشیری‌زاده عصر امروز در کارگروه آرد و نان شهرستان درمیان اظهار داشت: نان به عنوان قوت اصلی مردم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است در این راستا نظارت دقیق برعملکرد واحدهای خبازی در سطح شهرستان از جمله اولویت‌های این کارگروه است که به جد در دستور کار قرار می‌گیرد.

بازرسی‌ و نظارت بر نانوایی‌های شهرستان درمیان تشدید می‌شود

وی افزود: ارائه آمار دقیق از تعداد واحدهای نانوایی در سطح شهرستان، وضعیت پخت نان و همچنین بررسی وضعیت پروانه کسب این واحدها از سوی اتحادیه می‌تواند کارگروه را در راستای برنامه ریزی دقیق یاری دهد.

فرماندار درمیان تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع آرد ونان در شهرستان باید با دقت و نظارت کامل امور آرد و نان شهرستان رصد و در جهت برطرف کردن مشکلات، تعامل و اهتمام جدی صورت پذیرد.

بشیری‌زاده گفت: در صورتی که به مسائل بهداشتی و افزودنی‌های مجاز توجه شود بدون شک کیفیت نان بهتر خواهد شد و شاهد رضایت خاطر مردم خواهیم بود.

وی افزود: باید در راستای اجرایی شدن وظایف کارگروه از جمله ارتقاء کیفیت آرد و نان، مدیریت مصرف آرد، آموزش نانوایان، فعال سازی تمامی پرسنل نظارتی و تشدید بازرسی‌ها توجه ویژه‌ای شود.

فرماندار درمیان با بیان اینکه استمرار بازرسی‌ها قطعا باعث اقزایش کیفیت نان خواهد شد خاطرنشان کرد: رها کردن نانوایی‌ها عواقب سنگینی دارد و باید بر نظافت محیط کار و فردی متصدیان نظارت مستمر باشد.

بشیری‌زاده با اشاره به برنامه‌ریزی برای کشیک واحدهای نانوایی در ایام عید گفت: همه واحدها آماده شرایط بحران باشند و سهمیه مازاد داشته باشند.

34 مورد گشت مشترک از واحدهای نانوایی شهرستان درمیان انجام شد

مسئول صنعت، معدن و تجارت درمیان نیز در این جلسه اظهار داشت: تعداد نانوایی‌های فعال شهرستان 63 واحد است و امسال درخواست 13 نانوایی یارانه‌ای و آزاد نیز داشته‌ایم. همچنین 7 مورد ابطال پروانه کسب و 7 مورد انتقال پروانه کسب نانوایی انجام شده است.

مهدی صادقی با بیان اینکه امسال 6 هزار و 636 تن سهمیه تخصیصی آرد شهرستان بوده است گفت: از این میزان 5 هزار و 616 تن جذب و در حوزه شهری، روستایی و عشایری توزیع شده است.

وی با اشاره به انجام 34 مورد گشت مشترک از واحدهای نانوایی گفت: 2 هزار و 268 مورد بازرسی در سال جاری انجام شده که طی این بازرسیها 9 پرونده به ارزش 17 میلیون و 945 هزار ریال تشکیل شده است.

مسئول نمایندگی صنعت، معدن و تجارت درمیان افزود: از ابتدای سال 6 جلسه در زمینه آرد و نان تشکیل شده که 48 مصوبه داشته و از این تعداد 41 مصوبه اجرایی شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها