بیش از ۱۶۰ هزار دام غیرمجاز از خراسان شمالی خارج شد

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در ۹ ماهه امسال، بیش از۱۶۰ هزار راس دام سبک و سنگین غیرمجاز از استان خارج شده است.

بیش از ۱۶۰ هزار دام غیرمجاز از خراسان شمالی خارج شد

سید محمد مهدی احمدی تظهار کرد: در این مدت ۲۳۱ هزار و ۳۵۶ راس دام سبک و چهار هزار و ۱۰۰ راس دام سنگین با مجوز دامپزشکی از خراسان شمالی خارج شده است.

احمدی افزود: برآورد می شود تقریبا معادل دوسوم آنچه دام سبک و سنگین با مجوز دامپزشکی از استان خارج شده، به صورت غیرمجاز جابه جا شده است.

وی تصریح کرد: دام هایی که با مجوز دامپزشکی از استان خارج می شود معمولا راهی کشتارگاه های استان های همجوار از جمله استان های شمالی، تهران و یا خراسان رضوی می شوند.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی با بیان اینکه دام های غیرمجاز به قصد قاچاق و یا فروش در سایر استان ها از این منطقه خارج می شود، بیان کرد: نداشتن گواهی بهداشتی حمل، بیمار بودن دام و یا قاچاق دام علت اصلی جا به جایی دام به صورت غیرمجاز است.

احمدی گفت: جا به جایی غیرمجاز دام یکی از راه های اصلی برای انتقال بیماری ها و سرایت بیماری های مشترک میان انسان و دام به شمار می رود از این رو جلوگیری از این تخلف بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار کرد: واحد قرنطینه دامپزشکی به منظور حفظ و صیانت از سرمایه های دامی، با جابه جایی غیرمجاز دام به شدت برخورد می کند.

وی افزود: دام های غیرمجاز که در پست های قرنطینه شناسایی می شوند با هماهنگی دستگاه قضایی یا به مبدأ عودت داده شده و یا راهی کشتارگاه و با متخلفین برخورد می شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی ادامه داد: در ۹ ماهه امسال، ۲۶۴ دستگاه خودروی حمل غیرمجاز دام و محصولات و فرآورده های خام دامی در استان شناسایی و توقیف شده است .

احمدی اضافه کرد: ۲۱۳ دستگاه از این خودروها با همکاری نیروی انتظامی خراسان شمالی در گشت های مشترک شناسایی شده است.

منبع: مهر

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها