واگذاری زمین‌های تصرفی شهرک طالقانی علیرغم قول استاندار خوزستان هنوز محقق نشده است

امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر گفت: علیرغم قول استاندار مبنی بر واگذاری زمین‌های تصرفی با قیمت پایین به مردم، اما متاسفانه تاکنون این وعده محقق نشده است.

واگذاری زمین‌های تصرفی شهرک طالقانی علیرغم قول استاندار خوزستان هنوز محقق نشده است

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی اظهار داشت: فلسفه وجودی ما خدمت به مردم است و تمام مسئولان باید این را درنظر داشته باشند چرا که اگر بخواهیم واقع بینانه به این مساله نگاه کنیم میبینیم که مردم با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند. طی مدت دو سال و نیم که در شهرک طالقانی حضور دارم به نوبه خود از مسوولین تشکر و قدردانی می کنم ولی جوابگوی مشکلات نیست.

وی با انتقاد از وضعیت زمین‌های 60 هکتاری شهرک طالقانی، افزود: از جمله مشکلات موجود که به رغم پیگیری و نامه نگاری‌های زیاد هنوز اقدامی انجام نشده است، زمین های 60 هکتاری که مساله آماده‌سازی زمین های آن مانده است. چه کسی باید جوابگوی این مشکل باشد؟ طی نامه هایی که با وزیر راه و شهرسازی آقای آخوندی انجام شده و دستورات آن نیز به ابلاغ رسیده، اما تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

امام جمعه شهرک طالقانی شهرستان بندرماهشهر نیز با اشاره به دستور الحاق 25 هکتار از زمین‌های غیر رسمی توسط وزارت راه و شهرسازی بیان کرد: با توجه به قول استاندار مبنی بر واگذاری زمین‌های تصرفی با قیمت پایین به مردم، اما متاسفانه در عمل شاهد این خروجی نبوده‌ایم و همچنان در انتظار تحقق وعده مسئولان هستیم. جمعیت شهرک طالقانی قریب به 40 تا45 هزار نفر است و در واقع دچار انفچار جمعیت شده است، بعضی خانوارها به دلیل کمبود فضا مجبور به سکونت در مکان‌های غیراستاندارد چندطبقه شده‌اند و بعضا مشاهده شده در یک منزل حدود 300 متری 50 نفر زندگی می‌کنند.

وی گفت: اگر بحث زمین های 60 هکتاری آغاز شود تاحدودی معضل مسکن ومشکل اشتغال با وجود ظرفیت های اشتغال همچون جوشکاری،لوله کشی، بنایی و نگهبانی حداقل برای 10 سال ایجاد می‌شود. فاز اول زمین های 60 هکتاری به پایان رسیده ،نزدیک 2هزار منزل باقی مانده که بعلت کمبود اعتبار آماده سازی زمین های آن ناتمام مانده است، از دولت انتظار می رود برای این معضل چاره ای بیندیشد و به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به بازار فروش آبزیان در شهرک طالقانی عنوان کرد: متاسفانه عدم وجود مکان مجزا برای ماهی فروشان مشکلات بهداشتی نیز برای مردم به بار آورده است که خوشبختانه قول‌های مساعدی در این خصوص داده شده است و انتظار می‌رود امسال کلنگ‌زنی آن انجام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق تصمیماتی که اتخاذ کردیم از جمعه این هفته میز خدمت با حضور مسئولان در مصلی نماز جمعه دایر شده و از تمام مسئولین دعوت می‌کنیم تا درآستانه 40 سالگی انقلاب با حضور خود در این میز خدمت در میان مردم و به درد و دل و مشکلاتشان گوش فرا دهند و شاهد خدمات ارزنده‌ای باشیم.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها