فرش‌های ماشینی کارخانجات کاشان به چین صادر می‌شود

فرش‌های ماشینی کارخانجات کاشان به چین صادر می‌شود

محمود متولایی سه شنبه شب در حاشیه دیدار با مسئول اجرایی اولین مرکز تجاری ایران در چین و در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وظیفه اتاق‌های بازرگانی آن است که اقدامات لازم به جهت توسعه روابط با کشورهای همسایه را ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با بیان اینکه یک میلیارد دلار ارزش مبادلات ایران با کشور چین است، افزود: سهم تولیدات ایران در کشور چین قابل توجه است و تصوراتی مبنی بر عدم صادرات محصولات ایران به چین نادرست است و اقدامات لازم به جهت صادرات به گونه مناسب صورت گرفته‌است.

متولایی ضمن اشاره به سفر منطقه آزاد تجاری به شانگهای چین خاطرنشان کرد: در این سفر با توافقات صورت گرفته مجتمعی در منطقه آزاد شانگهای چین توسط شرکت‌های چینی ساخته و این غرفه اردیبهشت ماه افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه در آن منطقه نمی‌توان هرکالایی را به فروش رساند، تصریح کرد: اولین کالای کاشانی که به جهت فروش در چین صادر می‌شود، فرش ماشینی و دومین کالای هدف گیاهان دارویی است و کالاهای صنعتی، معدنی، سنگ، میوه های سردسیری و غیره سایر کالاها است.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با بیان اینکه طی سه سال اخیر هر ساله صادرات فرش به چین دو برابر می‌شد، ابراز داشت: هر مقدار بسترها آماده باشد، صادرات به کشورهای مختلف نیز افزایش پیدا می‌کند و به طبع آن تجارت نیز گسترش پیدا کرده و اطلاعات تجاری کشورها نیز منتقل میشود.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها