۷۰ هزار و ۵۴۷ ولادت در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۹۷ ثبت شد

مدیرکل ثبت احوال سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۷۰ هزار و ۵۴۷ واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان ثبت شده است.

۷۰ هزار و ۵۴۷ ولادت در سیستان و بلوچستان از ابتدای سال ۹۷ ثبت شد

رضا راحت دهمرده صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 70 هزار و 547 واقعه ولادت در سیستان و بلوچستان ثبت شده که از این تعداد ولادت 36 هزار و 281 مورد پسر و 34 هزار و 266 نفر دختر بوده اند.

تنها ایستگاه سیار ثبت احوال کشور در گنبدکاووس دایر است 12 هزار و 671 ولادت در استان زنجان از ابتدای سال 97 ثبت شد آمار ولادت در خراسان جنوبی 6 درصد کاهش یافت مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون 713 مورد دوقلوزایی در استان ثبت شده که از این تعداد 18 مورد نوزاد سه قلو و مابقی 2 قلو بوده اند. وی افزود: بالاترین نرخ ولادت در کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است به طوریکه در هر ساعت 11 و در مجموع در هر شبانه روز 256 نوزاد در استان متولد می‌شوند. وی گفت: در حال حاضر 98.2 درصد از ولادت های استان در مدت قانونی 15 روز ثبت می‌شود که این آمار در گذشته 40 درصد بوده است. دهمرده با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 9 هزار و 892 واقعه فوت در استان ثبت شده است بیان کرد: از این تعداد 5 هزار و 578 مورد مرد و 4 هزار و 313 نفر زن بوده اند. وی با بیان اینکه سیستان و بلوچستان رتبه اول جمعیت جوان در کشور را به خود اختصاص داده است تصریح کرد: 67 درصد جمعیت استان زیر 30 سال سن دارند. مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان عنوان کرد: 51.5 درصد جمعیت سیستان و بلوچستان روستا نشین هستند که می‌توان گفت بیشترین جمعیت استان. واستا نشین هستند.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها