نظارت و بازرسی بر بازار شهرستان شوش تشدید شود

دادستان شهرستان شوش بر ضرورت تشدید نظارت و بازرسی از سوی دستگاه‌های متولی بر بازار این شهرستان تاکید کرد و گفت: با تخلف صنفی و گرانفروشی برخورد شدید می‌شود.

نظارت و بازرسی بر بازار شهرستان شوش تشدید شود

امروز دادستان شهرستان شوش به همراه رئیس تعزیرات حکومتی، اداره صمت و بازرسان دستگاه‌های متولی به صورت سرزده از بازار شهرستان شوش بازدید کردند.

مصطفی نظری دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شوش در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در شوش از نبود نظارت کافی از سوی دستگاه‌های متولی انتقاد کرد و اظهارداشت: باید نظارت و بازرسی‌ها از سوی اداره صمت و اتاق اصناف تشدید شود.

وی گفت: یکی از مطالبات به حق شهروندان تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌ها بر بازار بوده تا قیمت‌ کالاهای مورد نیاز روزانه تغییر نکند.

دادستان شوش افزود: بازرسان نهادهای نظارتی مانند کمیسیون نظارت، اداره صمت، اتاق اصناف و خود اتحادیه های مرتبط تمام تلاششان را باید انجام دهند تا حقی از مردم و به خصوص قشر ضعیف جامعه پایمال نشود.

وی تصریح کرد: مردم نیز علاوه بر نظارت و بازرسی های مستمر نهادهای مختلف می توانند گزارش تخلفات احتمالی را به نهادهای ذی ربط ارائه دهند تا در اسرع وقت با متخلفان برخورد و حق مردم گرفته شود.

نظری بیان کرد: در راستای نزدیکی به شب یلدا اگر ارتکاب هرگونه گرانفروشی، عدم نصب اتیکت، کم‌فروشی و عدم رعایت ضوابط بهداشتی از واحدهای صنفی کشف گردد با متخلف برخورد قانونی می‌شود.

دادستان شوش خواستار تشدید نظارت‌ها بر بازار شد و افزود: باید در راستای تنظیم بازار، گشت‌های بازرسی اداره صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف و تعزیرات حکومتی شهرستان شوش بر واحدهای صنفی به ویژه واحدهای عرضه کننده اقلام مورد نیاز مردم، خشکبار، شیرینی و میوه بیشتر شود.

وی گفت: اداره صمت به عنوان متولی نظارت بر تنظیم بازار باید برخی صنوف و فروشندگان کالاها به ویژه کالاهای اساسی و پرمصرف مردم که تخلفات آنها در این بازدید محرز بوده را در کوتاه ترین زمان ممکن پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارجاع دهد.

دادستان شوش بیان‌کرد: بازدید‌های سرزده به صورت منظم در دستور کار قرار خواهیم داد تا با متخلفین واحد‌های صنفی برخورد شدید شود.

نظری اظهارکرد: در بازدید امروز عدم نصب اتیکت، عدم ارائه فاکتور از بیشترین تخلفات واحد‌های صنفی بود که به آنها تذکر جدی داده شد.

دادستان شوش خاطرنشان‌کرد: شهروندان محترم تخلفات را به سامانه 135 تعزیرات حکومتی و 124 اداره صنعت، معدن و تجارت گزارش بدهند تا با متخلفین واحد‌های صنفی برخورد قانونی صورت گیرد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها