سرقت علائم راهنمایی و رانندگی در اهواز

حداقل امکانات حمل و نقل شهری که در اهواز وجود دارد با پدیده وندالیسم یعنی سرقت، دستبرد زدن و تخریب اموال عمومی مواجه است.

سرقت علائم راهنمایی و رانندگی در اهواز

شهردار اهواز با بیان اینکه علائم ترافیکی اهواز به صورت سازمان‌یافته در حال سرقت است، گفت: متاسفانه به صورت گسترده، تخریب و سرقت اموال عمومی در اهواز در حال انجام است که بخشی از آن عامدانه و برای مبارزه منفی با مجموعه مدیریت شهری است.

منصور کتانباف در همایش استانی حمل و نقل و توسعه پایدار که امروز چهارشنبه (28 آذرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: موضوع حمل و نقل در شورای فرهنگی مطرح و منشاء تصویب شد و این امر نشان می‌دهد که ریشه هر اقدامی باید فرهنگی باشد؛ اگر مسائل فرهنگی به خوبی آموزش داده شود و در اختیار مردم قرار گیرد و مردم نیز خود را ملزم به استفاده از این آموزه‌ها بدانند حتما در زمینه مسائل شهری و زندگی با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند.

وی با تأکید بر لزوم فرهنگ‌سازی در موضوع حمل و نقل، تصریح کرد: باید پیوست فرهنگی همه موضوعات در رأس امور قرار بگیرد.

شهردار اهواز تصریح کرد: حداقل امکانات حمل و نقل شهری که در اهواز وجود دارد با پدیده وندالیسم یعنی سرقت، دستبرد زدن و تخریب اموال عمومی مواجه است. هفته گذشته به ناچار مجبور شدم از طریق بیسیم شهرداری اعلام به هشیار بودن کنم زیرا به صورت سازمان‌یافته علائم ترافیکی در حال سرقت هستند که این موضوع نشان از بی‌تفاوتی محض متولیان است و به متولیان امر نیز تذکر داده شده است.

کتانباف با بیان اینکه اموال شهر از محل پرداخت عوارض توسط مردم خریداری می‌شوند، تصریح کرد: متاسفانه به صورت گسترده، تخریب و سرقت اموال عمومی در اهواز در حال انجام است که بخشی از آن عامدانه و برای مبارزه منفی با مجموعه مدیریت شهری است. حساسیت شهروندان می‌تواند این موضوع را مدیریت کند. دستگاه قضایی نیز آمادگی لازم برای برخورد را دارا است به شرطی که متولیان در این زمینه نقش خود را ایفا کنند.

شهردار اهواز گفت: به نظر می‌رسد در اهواز به بحث آموزش و استقرار آموزش تخصصی بسیار نیازمندیم. همچنین بازدیدهای میدانی از فعالیت‌های موفق دیگر شهرهای کشور از نیازمندی‌های این شهر است.

شهردار اهواز با اشاره به کمبودهای اهواز در زمینه حمل و نقل تصریح کرد: چرا نباید در طول چهار سال حتی یک اتوبوس خریداری شود؟ چرا شهروندان باید 40 تا 50 دقیقه منتظر اتوبوسی با کیفیت پایین باشند؟

کتانباف عنوان کرد: از سال 90 اعلام کردم که اهواز حدود 30 کیلومتر ریل دارد. در برنامه‌ای که به شورای سوم ارائه شد، اعلام شد که می‌شود از این ریل در حمل و نقل عمومی شهری استفاده کرد و در این دوره پیگیر این موضوع شدم که زیرساخت آن مهیا شد و 13 ایستگاه در اهواز پیش‌بینی شده است که باید این کار در اولویت‌ها قرار بگیرد.

شهردار اهواز با اشاره به مشکلات ساختاری که در کشور و به تبع آن در اهواز وجود دارد، گفت: پلیس راهور و شهرداری هر دو به نوعی زیرمجموعه وزارت کشور هستند. به سختی دوربین خریداری و نصب می‌شود اما به دلیل اینکه مشخص نیست سرور باید در چه جایی قرار بگیرد، راه‌اندازی نمی‌شود و در این مدت گارانتی دوربین از بین می‌رود و خساراتی به آن وراد می‌شود این در حالی است که اگر با استفاده از دوربین‌ها بتوانیم یک فقره تصادف را هم کاهش دهیم جزو افتخارات است.

منبع: عصر ایران

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها