جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در همدان

معاون خدمات شهری شهرداری همدان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 130 تابلو معرف کاربری غیرمجاز جمع‌آوری‌ شده‌ است.

جمع‌آوری تابلوهای غیرمجاز در همدان

وحید علی‌ضمیر، معاون خدمات شهری شهرداری همدان به جمع آوری تابلوهای کاربری غیرمجاز اشاره کرد و افزود: نصب انواع تابلوهای غیرمجاز و بدون مجوز و همچنین تراکت، پوستر و اطلاعیه بر روی دیوارها و مبلمان شهری باعث زشت شدن چهره شهر می‌شود.

وی افزود: به همین منظور اصلاح و ساماندهی تابلوهای شناسایی و معرف کاربری با هدف آراستگی و زیبایی منظر شهری، بازپیرایی تابلوهای فرسوده، حذف آلودگی‌ها و نازیبایی‌های بصری و تابلوهای غیراستاندارد در سطح شهر به صورت مستمر و روزانه در حال اجراست.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده 55 و ماده 92 قانون شهرداری‌ها، موضوع ساماندهی، اصلاح و جمع‌‌آوری تابلوهای تبلیغاتی و معرف کاربری صنوف مختلف از سال 94 در دستور کار قرار گرفته‌ است.

علی ضمیربا بیان اینکه این تابلوهای غیرمجاز و فاقد مجوز بر نمای کلی معابر و خیابان‌ها تأثیر منفی می‌گذارد، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون 600 اخطاریه صادر و 130 تابلو غیرمجاز جمع‌آوری شده‌ است.

وی یادآور شد: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده در این زمینه و صدور اخطار، 40 تابلو غیرمجاز معرف کاربری توسط خود صنوف و 90 مورد توسط شهرداری جمع‌آوری شده‌ است.

معاون خدمات شهری شهرداری همدان تأکید کرد: تابلوهای غیرمجاز نه تنها بر سیما و منظر شهری تأثیرگذار هستند بلکه با عدم ایمنی لازم برای شهروندان سبب بروز حوادث و خطرات احتمالی برای آنان می‌شود.

علی‌ ضمیر در پایان ادامه داد: این اقدامات در راستای جلب رضایت شهروندان صورت گرفته و انتظار می‌رود، صاحبان صنوف، ضمن عدم نصب تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز همکاری لازم را با شهرداری داشته باشند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها