شروع فعالیت سامانه بارشی از مناطق غرب و جنوب استان اصفهان

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان از شروع فعالیت سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب استان از امروز و ادامه این بارش‌ها تا فردا خبر داد.

شروع فعالیت سامانه بارشی از مناطق غرب و جنوب استان اصفهان

فاطمه زهرا سیدان کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان با اشاره به بررسی نقشه‌های هواشناسی استان اصفهان در سه روز آینده اظهار کرد: در این بازه زمانی ، ناپایداری جوی بر آسمان استان حاکم خواهد شد؛ بر این اساس از میزانغلظت آلاینده‌ها در استان کاسته و هوای اصفهان پاک می‌شود.

وی افزود : بر اساس نقشه های هواشناسی افزایش ابر و پدیده غالب وزش باد شدید و نسبتاً شدید در اکثر نقاط استان تا فردا ظهر پیش بینی می‌شود.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان با بیان اینکه سامانه بارشی از امروز فعالیت خود را از مناطق غرب و جنوب استان همراه با بارش برف و باران شروع خواهد کرد ، ادامه داد : این سامانه برای مناطق مرکزی بسیار ضعیف است و احتمال بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه ناپایداری جو تا فردا ظهر از آسمان استان عبور خواهد کرد و برای روز شنبه آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهیم داشت، تصریح کرد: روزهای شنبه و یکشنبه اصفهان آسمان پاک را تجربه خواهد کرد و از روز دوشنبه تقریباً جو پایدار بر استان حاکم خواهد شد.

سیدان در خصوص وضعیت دمایی استان طی ۲۴ ساعت آینده ، افزود : میانگین دمای هوای استان بین دو تا سه درجه کاهش می‌یابد و دمای هوای شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات به ۱۶ درجه سانتی گراد و در خنک‌ترین ساعات به دو درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

کارشناس پیش‌بینی هوای استان اصفهان تصریح کرد: در این بازه زمانی چوپانان با دمای ۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین و میمه با دمای دو درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین منطقه استان اصفهان پیش‌بینی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها