توضیح دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی

‌پیرو انتشار فیلمی در فضای مجازی مبنی بر اینکه بیمارستان خاتم زاهدان فردی بیمار را از بیمارستان بیرون انداخته است، جوابیه ای صادر کرد.

توضیح دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در خصوص انتشار فیلمی در فضای مجازی

در این جوابیه آمده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

در ساعات گذشته فیلمی در یکی از کانال های خبری با هویت مجهول منتشر و در برخی گروه های اجتماعی استان باز نشر شده است که با پخش تصاویر یک بیمار، برخی مسائل قومیتی را مطرح کرده است‌.

کاملا آشکار است که این ادعاها صرفا با اهداف شناخته شده سیاسی مطرح می شود و بدون آن که کمکی به رفع مشکلات واقعی سلامت مردم نماید، سرمایه های اجتماعی ملت بزرگ و مسلمان ایران را هدف قرار داده است‌.

از آنجا که خدمتگزاران مردم در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) زاهدان و نظام سلامت استان در ارائه خدمات تخصصی خود هیچ جایگاهی برای مسائل قومیتی و سیاسی قائل نبوده و صرفا با توجه به شاخص های حرفه ای به تمام مراجعین خدمت رسانی می کنند، هیچ نیازی به پاسخگویی به کانال معلوم الحال منتشر کننده فیلم مزبور احساس نمی شود‌.

با این وجود، صرفا به دلیل احترام به شأ‌ن و جایگاه والای هموطنان بزرگوار به خصوص عزیزان سیستان و بلوچستانی‌ لازم است تا اطلاعاتی در خصوص این بیمار ارائه گردد‌:

این فرد که به دلیل کاهش سطح هوشیاری در سطح شهر رها بوده است توسط اورژانس 115 شناسایی و به بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) زاهدان منتقل و پذیرش شده است‌.

بیمار در ابتدای ورود به عنوان فرد مجهول الهویه تحت مراقبت و معاینه توسط متخصص طب اورژانس و پرستاران بخش قرار گرفته و مشخص می شود که علت کاهش سطح هوشیاری مصرف مواد مخدر بوده است.

پس از رفع مسمومیت، ثابت شدن وضعیت و بازگشت هوشیاری، دستور پزشک معالج مبنی ترخیص بیمار به دلیل عدم وجود دلیل طبی برای استمرار بستری صادر شده است، اما بدلیل عدم وجود همراهی و عدم داشتن لباس مناسب، لباس فرم بیماران و یک وعده غذای گرم از سوی بیمارستان در اختیار وی قرار گرفته و نامبرده با سطح هوشیاری کامل و بدون دریافت وجه، با پای خود از بیمارستان ترخیص شده است.

با این وجود پس از مدتی مجددا به دلیل مصرف مواد، با کاهش سطح هوشیاری مواجه شده و به پیاده روی مقابل بیمارستان پناه می آورد و در فاصله کوتاهی که پرسنل بیمارستان از حضور وی مطلع می شوند، توسط افرادی خاص مورد بهره برداری و سوء استفاده قرار گرفته و از وی فیلم تهیه می شود‌.

شایان ذکر است پس از پذیرش مجدد بیمار ‌و تقریبا ۲۴ ساعت بستری در بخش اورژانس، در حال حاضر این فرد از سطح هوشیاری کافی برخوردار بوده و از بیمارستان ترخیص شده است‌.

‌‌

منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها