«کرفتو» و «زیویه» نیازمند نگاه ویژه مدیران

مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو با اشاره به اقدامات انجام شده برای ساماندهی محوطه‌های غار کرفتو و قلعه زیویه، گفت: مجموعه کرفتو و زیویه به عنوان دو مجموعه ارزشمند تاریخی در کردستان نیازمند نگاه ویژه مدیران استان است.

«کرفتو» و «زیویه» نیازمند نگاه ویژه مدیران

صابر وفایی با اشاره به اقدامات صورت گرفته شده در محوطه غار کرفتو و عملیات اجرایی محوطه قلعه باستانی زیویه، اظهار کرد: عملیات ساماندهی غار کرفتو در سال 96 به پایان رسید و در سال 1397 عملیات اجرایی و احداث پارکینگ، سرویس بهداشتی، کیوسک نگهبانی و اطلاع رسانی و همچنین تابلوهای معرفی این غار تاریخی به صورت دو زبانه به انجام رسید و در محل نصب شد.

وفایی با اشاره به اهمیت تپه باستانی زیویه نیز گفت: عملیات اجرایی و ساماندهی کامل تپه باستانی زیویه پس از فصل سرما شروع خواهد شد.

وی بهترین راه برای حفاظت و نگهداری از میراث فرهنگی گذشتگان را شناساندن آن به مردم عنوان و اظهار کرد: بهترین راه برای حراست و نگهداری میراث فرهنگی کردستان شناسایی آن و نوشتن اطلاعات و تاریخچه آثار تاریخی است که می‌تواند در حفظ و حراست از آن میراث موثر واقع شود.

مدیر پایگاه ملی زیویه و کرفتو خاطرنشان کرد: کرفتو یکی از مهم‌ترین بناهای تاریخی دستکند کشور است که از نظر معماری بسیار مهم و حائز اهمیت است و زیویه نیز یکی از قلعه‌های تاریخی و منحصر به فردی است که قدمتی مربوط به دوره‌های ماد و مانا دارد.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها