برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول شگرد کلاهبردار اینترنتی بود

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: فردی که با ارسال پیام‌ در یکی از شبکه‌های اجتماعی با عنوان برنده شدن در قرعه کشی شهروندان را فریب داده و با دریافت اطلاعات کارت بانکی اقدام به سرقت از حساب آنان می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.

برنده شدن در قرعه‌کشی همراه اول شگرد کلاهبردار اینترنتی بود

به نقل از پایگاه خبری پلیس سرهنگ سید مصطفی مرتضوی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با ارسال پیامی مبنی بر برنده شدن در قرعه‌کشی و دریافت اطلاعات حساب مبلغ 60 میلیون ریال از حساب وی سرقت کرده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکی در اظهارات خود عنوان داشت پس از دریافت پیام در یکی از شبکه‌های اجتماعی با شماره‌ای که به عنوان امور مشتریان معرفی شده بود تماس گرفتم، فرد کلاهبردار که خود را نماینده اپراتور همراه اول معرفی کرد با مهارت خاصی اطلاعات کارت بانکی من را دریافت و کل موجودی حساب را برداشت کرده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با بررسی مدارک و مستندات شاکی و تحقیقات صورت گرفته در فضای مجازی، نهایتاً متهم در یکی از استان های همجوار شناسایی و با اعزام اکیپی از مامورین این پلیس دستگیر شد.

وی اظهار داشت: کلاهبرداران برای رسیدن به مقصود خود از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیام برای واریز مبلغ جایزه با اغفال و تطمیع شهروندان درخواست ارسال مشخصات کارت اعتباری با تمام مشخصات مربوطه را از طعمه خود به عمل می‌آورند، لذا اگر قرار است وجهی را دریافت کنیم ارائه شماره کارت یا شماره حساب به فرد واریز کننده پول کفایت می‌کند و دیگر نیازی به ارائه دیگر اطلاعات مهم نظیر رمز اول و دوم، CVV2، تاریخ انقضاء و غیره به فرد مذکور نیست زیرا این اطلاعات مخصوص برداشت از حساب یا خرید اینترنتی است، همچنین هیچ یک از ارگان‌ها حق دریافت اطلاعات شخصی کارت‌های بانکی افراد را ندارند.

منبع: تسنیم

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها