طوفان حاره ای امواج دریای عمان را به ۳ متر می رساند

رئیس گروه پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان «لوبان» در فاصله ۱۴۰۰ کیلومتری از چابهار قرار گرفته و در روزهای آینده ارتفاع موج در سواحل جنوب استان را به ۳ متر می رساند.

طوفان حاره ای امواج دریای عمان را به ۳ متر می رساند

علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های پیش یابی و مدل های جوی طوفان حاره ای (LUBAN) در ساعت ۹ صبح سه شنبه ۱۷ مهر ۹۷ در موقعیت جغرافیایی حدود ۱۳ درجه شمالی و ۶۰ درجه شرقی و در فاصله نزدیک بهیک هزار و ۴۰۰ کیلومتری از سواحل چابهار در حال فعالیت است.

وی با اشاره به اینکه پیش بینی می شود طی ۱۲ ساعت آینده فعالیت این طوفان تقویت شود، افزود: طوفان «لوبان» تا پنج روز آینده به سمت سواحل یمن و جنوب کشور عمان در حرکت است از همین رو ضروری است کشتی های فراساحل تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت را داشته باشند.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از بعد از ظهر چهارشنبه تا شنبه هفته آینده امواج ناشی از این طوفان سبب مواج و متلاطم شدن دریا در سواحل جنوبی استان می شود.

وی با اشاره به اینکه طی این مدت ارتفاع موج در سواحل مکران به ۲ تا۳ متر هم می رسد، تصریح کرد: همچنین طی ۲۴ ساعت آینده در سواحل افزایش غبار ودر پاره ای نقاط وزش باد و گردوخاک رخ خواهد داد.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها