رزمایش اقتدار عاشورایی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد(ص) در استان برگزار می شود.

رزمایش اقتدار عاشورایی در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود

سردار امان الله گشتاسبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل میهمان سرای سپاه سلمان برگزار شد، اظهار داشت: در رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان حضرت محمد (ص)، توانمندی های مختلف سپاه و بسیج در عرصه های گوناگون از جمله محرومیت زدایی و کمک به تحقق شعار سال به نمایش گذاشته می شود.

وی افزود: در همین راستا ۴۳۲ گروه جهادی در قالب ۴۷۶۶ نفر جهادگر در نقاط محروم به ویژه روستاهای استان سیستان و بلوچستان حضور یافته و به ارائه خدمات مورد نیاز مردم می پردازند.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه در مجموع ۲۸ هزار و ۵۹۶ نفر روز در ۲۹۴ عرصه تاکنون به مرحله اجرا رسیده است، تصریح کرده است: ساخت ۲۷ مدرسه، ۱۶ خانه عالم، ۵ طرح آبرسانی، ۳۱مورد تعمیر و بازسازی مدارس و تعمیر و به سازی خانه محرومان از جمله اقدامات انجام شده است.

وی گفت: در بخش خدمات جهادی ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده است و همچنین با اعزام گروه های پزشکی به این مناطق خدمات درمانی و بهداشتی رایگان با اعتبار ۷۳۰ میلیون ریال نیز به مردم ارائه شده است.

سردار گشتاسبی خاطرنشان کرد: در ایام عاشورا و تاسوعا نیز برنامه هایی در قالب این رزمایش با هدف تقویت امنیت و آرامش و فراهم کردن زمینه برای حضور حداکثری مردم در مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) اجرا می شود که این برنامه ها توسط ۴۱ گردان بیت المقدس ویژه برادران و ۱۹ گردان ویژه خواهران بنام گردان های کوثر عملیاتی می شود.

وی تصریح کرد: همایش ۲۵ هزار نفری بسیجیان نیز در مرکز استان سیستان و بلوچستان برگزار می شود تا اقتدار سپاهیان محمد رسول الله (ص) در معرض نمایش قرار گیرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: همچنین بسیجیان استان در قالب این رزمایش با حضور در طرح «شیفت ایثار» به کمک کارخانه ها ادارات و شرکت ها می روند با با ارائه خدمت مورد نیاز آن مجموعه از تعطیل شدن آن جلوگیری می کنند و به این ترتیب چرخ تولید از حرکت ناایستد.

وی از راه اندازی میز خدمت در ادارات خبر داد و بیان کرد: طرح «یک دانش آموز یک کاسب» نیز با هدف کمک به دانش آموزان بی بضاعت در سال تحصیلی جدید در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها