سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی به روش اسکیمر در قالب دستفروش

رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی با روش‌ها و راه‌های گوناگونی صورت می‌گیرد، گفت: یکی از روش‌ها که متاسفانه بیشتر شایع است، سرقت اطلاعات کارت بانکی به روش اسکیمر می‌باشد.

سرقت اطلاعات کارت‌های بانکی به روش اسکیمر در قالب دستفروش

سرهنگ شاهین حسنوند اظهار کرد: شخصی با مراجعه به این پلیس و طرح شکایت بیان کرد در حالی که کارت عابربانک در اختیار خودش بوده، در چندین مرحله مبالغ بالایی از حسابش برداشت شده است. با ثبت اظهارت وی، پرونده‌ای تشکیل و در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و تحقیقات فنی صورت گرفته مشخص شد متهم مقادیری از وجه را به صورت نقدی و بقیه را از کارتخوان خرید کرده است. پس از تکمیل تحقیقات، متهم شناسایی شده و با اعزام اکیپی از مامورین پلیس فتا، وی به همراه دستگاه اسکیمر وکارت بانکی جعلی مورد استفاده دستگیر شد.

حسنوند در تشریح شیوه سرقت اطلاعات این متهم گفت: با تحقیقات صورت گرفته از متهم، وی در ابتدا منکر همه موارد اتهامی شده، اما در نهایت با روبرو شدن با مستندات ارائه شده لب به اعتراف گشود. این فرد با کمک همدست به این روش عمل می‌کرده که در قالب دستفروش با فروش کالا به مالباخته و در هنگام کشیدن کارت در دستگاه کارتخوان، با بهانه‌های مختلف مانند معیوب بودن کارت یا اشکال در شبکه، به صورت مخفیانه کارت را از دستگاه اسکیمر که به شکل حرفه‌ای از چشم مشتریان پنهان کرده بود، عبور می‌داد و اطلاعات کارت را سرقت می‌کرد.

رییس پلیس فتا خوزستان در توصیه‌ به هموطنان گفت: شهروندان عزیز حتی در هنگام خرید از فروشگاه‌های معتبر نیز باید شخصا اقدام به کشیدن کارت در دستگاه خود پرداز کرده و خود نیز رمز را وارد کنند. همچنین دقت کنند که دستگاه کارتخوان فروشگاه چسب خورده و یا شکسته نباشد و یا قطعه‌ای اضافه نداشته باشد.

وی با تاکید بر اهمیت حفاظت از اطلاعات بانکی به شهروندان توصیه کرد: در خریدهای خود مراقب باشند که در دام اسکیمر نیفتند و حتما از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز خرید کنند. همچنین تا جایی که امکان دارد از دست‌فروشان دوره‌گرد و یا فروشندگان سیار که دارای دستگاه‌های کارتخوان هستند، خرید نکنند.

حسنوند با بیان اینکه تغییر رمز ماهانه و دوره‌ای یکی از بهترین راه‌ها برای جلوگیری از عملی شدن اهداف مجرمانه کلاهبرداران است، خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم‌ در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.



منبع: ایسنا

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها