اظهار تاسف استاندار خراسان شمالی نسبت به عملکرد برخی از مدیران کل

استاندار خراسان شمالی با اظهار تاسف نسبت به عملکرد برخی از مدیران این استان گفت: عملکرد برخی از مدیران باید در گینس ثبت شود.

اظهار تاسف استاندار خراسان شمالی نسبت به عملکرد برخی از مدیران کل

محمدرضا خباز شامگاه سه شنبه در شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی نسبت به عملکرد برخی از دستگاه های اجرایی واکنش نشان داد و اظهار کرد: متأسفم به حال خودمان و کشورمان که ظرف یک ماه نمایندگان سه دستگاه نتوانستند یک ساعت برای مصوبات جلسه قبل وقت بگذارند، اینها را باید در کتاب گینس بنویسید، در کشوری که جهاد اقتصادی را پیش گرفته مدیران آنقدر بی خیال و بی رمق باشند.

به گفته خباز مدیران معاونان خود و معاون معاونانشان را و همینطور سلسه مراتب طی می شود و در نهایت نگهبان در جلسات حضور می یابند خودشان نیز در نهایت از مصوبات جلسه بی اطلاع می مانند.

وی عدم توجه به بخش خصوصی را یک ضعف بزرگ دانست و تصریح کرد: اگر بخش خصوصی مهم قلمداد می شد مدیران کل نسبت به مصوبات جلسه قبل به این شکل برخورد نمی کردند.

رئیس شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی در استان در عین حال به اقتصاد ضعیف بخش دولتی نیز اشاره کرد و گفت: با اقتصاد دولتی که نمی توان کشور را اداره کرد زیرا تمام درآمد دولت یا از فروش نفت است یا از محل مالیات و سایر بخش هاست که ٨٥ درصد این درآمد صرف امور جاری می شود و ١٥ درصد باقی می ماند از این میزان نیز فقط ٧.٥ درصد تخصیص می یابد که کفاف اداره کشور را نمی دهد.

البته به عقیده خباز، خراسان شمالی نسبت به سمنان شرایط بهتری برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد اما طلسم باز نشده ای دارد که باید گره آن را باز کرد.

وی خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی گفت: باید شرایطی فراهم آوریم تا بخش خصوصی احساس کند دولتی ها حامی آنها هستند و برای بهار شدن شرایط شان تلاش لازم را مبذول می دارند.

استاندار خراسان شمالی ادامه داد: دو شهر راز و جرگلان و مانه و سملقان که به نسبت سایر شهرهای استان محروم تر هستند باید با راه اندازی تعاونی ظرفیت کسب و کار را ارتقاء داد.

گفتنی است، مجید پور عیسی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز نسبت به عدم حضور نمایندگان مجلس، رئیس کل دادگستری، سرپرست سازمان برنامه و بودجه و مدیر کل تأمین اجتماعی اعتراض کرده و درخواست کرد تا جلسات طوری تنظیم شود تا اعضای این شورا حضور داشته باشند.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها