وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/ احتمال اختلال در تردد جاده ای

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: وزش باد شدید همراه با گرد و خاک از روز چهارشنبه در شمال استان موجب کاهش دید و کاهش کیفیت هوا می شود.

وزش باد شدید در سیستان و بلوچستان/ احتمال اختلال در تردد جاده ای

علی ملاشاهی اظهار داشت: براساس تحلیل آخرین نقشه های همدیدی و آینده نگری هواشناسی از روز چهارشنبه تا شنبه هفته آینده در شهرستان های زابل، زهک، هیرمند، هامون و نیمروز وزش باد های ۱۲۰روزه تشدید می شود.

وی با اشاره به اینکه در روزهای پنج شنبه و جمعه وزش باد شدیدتر است و سرعت باد به بیش از ۹۰ کیلومتر برساعت می رسد، افزود: طی این مدت این شرایط در برخی از این نواحی سبب بروز پدیده طوفان گردوخاک و کاهش کیفیت هوا می شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین در روزهای پنج شنبه و جمعه در جاده های مواصلاتی «زابل- نهبندان»، «زاهدان- نهبندان»، «زاهدان- زابل» و «ایرانشهر- بم» وزش باد همراه با گردوخاک سبب کاهش شدید دید می شود.

وی گفت: طی این مدت وزش باد با شدت کمتر موجب بروز پدیده گرد و غبار گسترده در زاهدان و سایر نواحی مرکزی و جنوبی استان سیستان و بلوچستان و به تبع آن موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید دراین مناطق می شود.

ملاشاهی خاطر نشان کرد: همچنین دمای هوا نیز از روز پنج شنبه در شمال سیستان و بلوچستان و از روز جمعه در نواحی مرکزی استان حدود ۵ تا ۸ درجه کاهش می یابد.

وی تصریح کرد: با توجه به شدت طوفان طی این مدت اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش اثرات مخرب گردوخاک به خصوص بر روی سلامت و بهداشت مردم و همچنین حمل و نقل جاده ای ضروری است.

منبع: مهر

763

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها