نخستین سالگرد شهادت فرمانده آزادسازی نبل و الزهرا در اهواز برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید علی‌محمد قربانی، چهارمین شهید مدافع حرم اندیمشک و فرمانده عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه در اهواز برگزار می‌شود.

این برنامه معنوی روز جمعه پانزدهم بهمن ماه سال 1395 مقارن با روز پنجم جمادی الاول سال 1438 هجری قمری بعد از نماز مغرب و عشا آغاز می‌شود و مردم شهرهای مختلف خوزستان از جمله اهالی شهیدپرور اهواز، اندیمشک، کوت عبدالله، دزفول، هفتگل، مسجدسلیمان، رامهرمز، ویس، ملاثانی، شیبان، باغملک، رامشیر و شوشتر یاد و خاطره چهارمین شهید مدافع حرم اندیمشک را گرامی می‌دارند.

نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید علی‌محمد قربانی در مسجد مهدی منتظر (عج) کیانپارس برگزار می‌شود که جمعی از مدافعان حرم با حضور در این برنامه به مقام شامخ فرمانده شهید عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا سوریه ادای احترام می‌کنند.

در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق امینی، امام جمعه مسجدسجدسلیمان و دیار سردار شهید بهنام محمدی‌راد، نخستین نوجوان شهید دوران هشت سال دفاع مقدس به سخنرانی می‌پردازد.

همچنین در آئین نخستین سالگرد شهادت رزمنده دلیر شهید علی‌محمد قربانی، حسن شمشادی خبرنگار صدا و سیما در سوریه به روایت‌گری می‌پردازد و خاطرات خود از حضور در جمع رزمندگان مقاومت را بیان می‌کند.

جمعی از خانواده‌ معظم شهدای مدافع حرم استان خوزستان به همراه تعدادی از رزمندگان مدافع حرم نیز در آئین بزرگداشت فرمانده شهید عملیات آزادسازی شهرهای شیعه‌نشین نبل و الزهرا حضور می‌یابند.

به گزارش تسنیم، شهید علی‌محمد قربانی در سال 1345 در روستای به‌نوارناظر شهرستان اندیمشک دیده به جهان گشود و در ایام جوانی در مبارزات مردمی علیه رژیم شاهنشاهی پهلوی حضور فعالی داشت.

این رزمنده دلیر در دوران دفاع مقدس با پوشیدن لباس رزم عازم جبهه‌های حق علیه باطل شد و از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک، به عنوان فرمانده در تمام پدافندی‌ها حماسه آفرینی کرد.

شهید قربانی در عملیات‌های فتح‌المبین، کربلای 4، والفجر 8، بیت‌المقدس 2، بیت المقدس 7، نصر 4، طریق‌القدس، خیبر، بدر، والفجر 10، کربلای 5 و بسیاری از عملیات‌های غرور آفرین به عنوان فرمانده حضور داشت.

این رزمنده خستگی ناپذیر پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان رئیس بانک‌های انصار در شهرهای اندیمشک، دزفول و اهواز و رئیس حراست شهرداری‌ کلانشهر اهواز به مردم خدمت کرد.

شهید قربانی در عرصه فوتبال نیز حضور داشت و به مدت 10 سال رئیس هیئت فوتبال اندیمشک بود که جامعه ورزش این شهرستان از این شهید درس اخلاق آموختند.

رزمنده دلیر شهید علی‌محمد قربانی، با هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از پس از هجوم تکفیری‌ها به سوریه برای دفاع از حرم نورانی حضرت زینب کبری(س) و حضرت رقیه(س) به این کشور رفت و در بهمن ماه سال 1394 به فیض شهادت نائل شد.

شهید قربانی در سن 49 سالگی در حالی که فرماندهی عملیات آزادسازی شهرهای شیعه نشین نبل و الزهرا را بر عهده داشت آسمانی شد و به دوستان و همرزمان شهیدش پیوست.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها