زیرساخت‌های گردشگری در منطقه «برم الوان» شهرستان بهمئی ایجاد می‌شود

زیرساخت‌های گردشگری در منطقه «برم الوان» شهرستان بهمئی ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان صبح امروز از منطقه گردشگری «برم الوان» در شهرستان بهمئی بازدید کردند.

محمود باقری در این بازدید با اشاره به ظرفیت گردشگری برم الوان، اظهار داشت: در صورت تعیین حریم زمین‌های اطراف این جاذبه طبیعی، زیرساخت‌های گردشگری در این مکان ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه فرصت خوبی برای ایجاد زیرساخت‌های قایق‌سواری، پیست‌های پیاده‌روی و اسب‌سواری در اطراف این اثر گردشگری وجود دارد، عنوان کرد: امسال حدود 75 میلیون تومان اعتبار استانی از محل نفت و 150 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری برای ایجاد زیرساخت‌ها در این مکان اختصاص داده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دریاچه برم الوان با آب دائمی در 40 کیلومتری شهر لیکک قرار داشته و وجود درختچه‌ها و درخت‌های طبیعی بر روی تپه‌های اطراف، آب و هوای مطبوع و چشم‌انداز بی‎بدیع این دریاچه، زیبایی خاصی به این اثر طبیعی بخشیده است.

باقری بیان کرد: برم الوان یکی از مناطق نمونه گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد است که هرساله گردشگران بسیاری برای بازدید از این جاذبه به شهرستان بهمئی سفر می‌کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه توسعه گردشگری بهترین راهکار برای ایجاد فرصت‌های شغلی و یکی از راهکارهای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد از ظرفیت‌های بالایی برای جذب گردشگر برخوردار بوده که شکوفایی این بخش نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و تامین اعتبار است.

وی تصریح کرد: این استان با داشتن بیش از 300 تفرجگاه طبیعی، حدود دو هزار و 600 اثر تاریخی و بیش از 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم‌نواز، مکانی مناسب برای گردشگران است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها