سیلاب‌های اخیر سیستان و بلوچستان خسارت جانی نداشته است

سیلاب‌های اخیر سیستان و بلوچستان خسارت جانی نداشته است

به گزارش خبرگزاری تسنیم جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران بارندگی سیلاب‌های اخیر سیستان و بلوچستان عصر امروز به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری و اعضای ستاد بحران استان در استانداری تشکیل شد.

رضا اربابی در این جلسه اظهار داشت: خوشبختانه در پی آماده‌باش و امدادرسانی به موقع دستگاه‌های متولی در پی بارندگی شدید در سطح استان، تاکنون هیچ خسارت جانی در استان گزارش نشده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هم اکنون تعدادی اکیپ هلال احمر در منطقه بلوچستان مستقر و در حال خدمات‌رسانی به خسارت دیدگان هستند و تاکنون 392 نفر گرفتار از سیل نجات داده شده‌اند.

وی بیان کرد: در حال حاضر 50 تیم اورژانس در مناطق سیل‌زده در حال انجام ماموریت هستند و 2 فروند بالگرد در چابهار و کنارک جهت ارائه خدمات مستقر شده است.

اربابی اظهار داشت: 168 واحد مسکونی در شهرهای کنارک، دلگان، نیکشهر، بنت، فنوج، چابهار و مهرستان بالای 60 درصد تخریب و 530 واحد نیز دچار آبگرفتگی شدند که نیاز به تعمیر دارند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: به واحدهای خسارت دیده از سوی بنیاد مسکن 20 میلیون تومان وام با کارمزد 4 درصد تعلق می‌گیرد.

وی گفت: با توجه به ذخیره مایحتاج مورد نیاز در انبارهای استان، هیچ کمبود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد با این حال از سوی هلال احمر استان‌های کرمان، یزد، خراسان رضوی، خراسان جنوبی و فارس کمک‌های امدادی و پشتیبانی در حال ارسال است.

باقر کرد نیز اظهار داشت: تمام دستگاه‌های کمک رسان و امدادی استان در حال آماده‌باش هستند و بر اساس گزارش‌های دریافتی از فرمانداران شهرهای جنوبی استان در دومین جلسه که شب گذشته داشتند، هیچ مشکلی در ارائه خدمات به مردم خسارت دیده از سیلاب وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان وبلوچستان افزود: تاکنون 295 خانوار شامل 1435 نفر آسیب دیده از سیل در مناطق ایمن اسکان داده شده‌اند و 290 چادر امدادی نیز بین خسارت دیدگان از سیل توزیع شده است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها