بیش از ۲ میلیون گل لاله بهار ۹۶ در تبریز کاشته می‌شود

بیش از ۲ میلیون گل لاله بهار ۹۶ در تبریز کاشته می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز ، صادق نجفی بر لزوم بهره‌گیری از تجربه لاله‌‌کاری‌ سال‌های گذشته تاکید کرد و اظهار داشت: سال گذشته شاهد کاشت 2 میلیون پیاز لاله، در سطح شهر بودیم؛ این حجم از گل‌کاری، امسال با کاشت پیازهای جدید و استفاده از حداکثر ظرفیت پیازهای قدیمی، افزایش کمی و کیفی خواهد داشت.

وی متذکر شد: در سه سال گذشته، توسعه فضای سبز چه در بخش درختکاری و چه در خصوص گونه‌های زینتی، بر مبنای کاهش هزینه‌ها پیگیری شده و سعی شده مناطق در تأمین نهاده‌های درختی و نشاهای گل خوداتکا باشند.

شهردار تبریز تصریح کرد: کاشت گل‌های لاله از برنامه‌های ثابت سال‌های اخیر بوده که با نقش مؤثر در نشاط اجتماعی شهر داشته و با استقبال عموم شهروندان و فعالان رسانه‌ای همراه بوده است.

نجفی ادامه داد: با در نظر داشتن همین موضوع، بسترهای لاله‌کاری سال آینده از هم‌اکنون مهیا شده که کاشت 50 هزار پیاز لاله زیبا و متنوع در تفرجگاه تاریخی ائل‌گلی از آن جمله بخش‌های آن است.

وی با اشاره به این که دوره‌ شکوفایی لاله‌ها با رسیدن بهار آغاز می‌شود، گفت: با تداوم برنامه‌های کاشت انواع گل‌های زینتی، زیبا و مقاوم، بهار 96 به یکی از زیباترین و خاطرانگیزترین دوره‌های فضای سبز شهر تبریز تبدیل خواهد شد.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها