یک هشدار ترسناک برای شهروندان پایتخت

تهران با وجود بارندگی‌های اخیر همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد که این می‌تواند بر روی هوای گرم پایتخت اثر داشته باشد.

یک هشدار ترسناک برای شهروندان پایتخت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه تهران همچنان در آستانه خشکسالی قرار دارد، گفت: امسال میزان بارندگی ۱۷۵ میلی لیتر بوده و نسبت به میانگین بلندمدت ۳۳ درصد کاهش داشته است.

محسن اردکانی؛ مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران در دویست و سی و نهمین جلسه شورای شهر تهران، در خصوص عملکرد این شرکت در راستای اجرای ماده ۱۷ توضیحاتی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه آب تهران از ۵ سد تامین می‌شود، گفت: میزان بارندگی در تهران سالیانه ۲۸۰ میلیمتر است و بر اساس گزارشات هواشناسی در ۳ سال اخیر ما خشکسالی هواشناسی داشتیم و در این ۳ سال گستره بارندگی کمتر از ۲۸۰ میلیمتر بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با تاکید بر اینکه ۲۳ درصد آب کل کشور در تهران تولید و توزیع می‌شود، افزود: امسال میزان بارندگی ۱۷۵ میلیلیتر بوده و نسبت به میانگین بلند مدت ۳۳ درصد کاهش داشته و با وجود بارندگی‌های مطلوب کشور در تهران در آستانه خشکسالی هستیم.

اردکانی به میزان ذخایر سدها در شهریورماه سال ۱۳۹۸ به میزان ۹۱۸ میلیون متر مکعب اشاره کرد و گفت: اگر چه میزان ذخایر نسبت به سال قبل ۳۳ درصد بیشتر است، اما این به سد طالقان بر می‌گردد و دیگر سدها نسبت به سال‌های قبل به میزان ۱۰ درصد ذخیره کمتری دارد از این رو باید ۵ هزار میلیارد تومان برای انتقال آب سد لار و سد طالقان اختصاص یابد.

وی تصریح کرد: خوشبختانه در سال گذشته با همکاری‌های شهرداری تهران و وزارت نیرو توانستیم شهر را با ۴۰۲ میلیون متر مکعب که در تاریخ آب بی‌سابقه است، مدیریت کنیم.

 

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    2

    بنزین مفت مجانی بدید ، آتیش بزنیم ، هوا گرم بشه ، باران نیاد ، خشکسالی بشه ، تا هی ظر بزنیم و نق بزنیم . خلایق هرچه لایق

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      هپلی چی خوردی.چی زدی.کجات دردمیکنه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها