عضو شورای شهر:

شهرداری اهواز ناتوان است/ از رفت و روب و جمع آوری زباله عاجز است/ مناطق کم برخوردار آسفالت نمی‌شوند

عضو شورای شهر اهواز گفت: مدیریت شهری از انجام بدیهیات و امور روتین شهرداری ناتوان است.

شهرداری اهواز ناتوان است/ از رفت و روب و جمع آوری زباله عاجز است/ مناطق کم برخوردار آسفالت نمی‌شوند

سید ناصر مهداوی در گفت و گو با خبرفوری  با بیان اینکه وظیفه ذاتی شورای شهر نظارت و سیاست گذاری است، اظهار کرد: زمانی که به محلات مختلف شهر می رویم مردم وضعیت کوچه و خیابان ها را به ما نشان می دهند. در بازدید از محلات مختلف متوجه شدم شهرداری  اهواز نتوانسته بدیهی ترین کارها و وظیفه روتین شهرداری و کارهای ذاتی خود  را درست انجام دهد. 

وی  به بازدیدهای خود از مناطق کم برخودداز همچون کوی علوی، کوی سیاحی، عین 2 و ملاشیه اهواز اشاره کرد و گفت:  انباشت زباله  و نخاله های ساختمانی در این مناطق چشم هر بیننده ای را آزار می دهد. در خیابان های این مناطق  زباله های خانگی به خوبی و اصولی جمع آوری نمی شوند. از سوی دیگر مردم از وضعیت چاله ها و آسفالت که موجب خرابی خودروهایشان و سختی تردد شده است، نارضایتی دارند.

عضو شورای شهر اهواز گفت: رفت و روب یکی از بدیهی ترین کارهای شهرداری است و بودجه و هزینه های زیادی به این موضوع  اختصاص یافته است  اما باز هم جمع آوری زباله اصولی و  مستمر  انجام نمی شود. رفت و روب یکی از مباحث کاری و ذاتی شهرداری است که تنها در برخی مناطق رفت و روب خوب انجام می شود.

پیمانکار موظف است همه مناطق هشتگانه شهرداری اهواز  را رفت و روب کند اما تنها مناطق  خاصی را برای تظاهر یا پایلوت رفت و روب می کند بنابراین جمع آوری زباله و رفت و روب را درست انجام نمی دهند.

مهداوی بیان کرد: سیاست شهرداری برای آسفالت این است که جایی های مثل بلوارهای ساحلی که آسفالت آنها قابل استفاده است  و ممکن است چند سال دیگر جواب می دهد را آسفالت می کند و مناطق کم برخوردار را آسفالت نمی کند.

حتی جاهایی که مساله آب و فاضلاب آن منطقه حل شده را هم آسفالت نمی کند و به آسفالت در مناطق کم برخوردار بی توجهی می شود.

عضو شورای شهر اهواز در خصوص وضعیت فضای سبز و ایجاد پارک های محلی تصریح کرد: در این مدت تنها یک پارک محله ای در شهرک الهیه ایجاد شده است و در این زمینه هیچ حرکت دیگری نشده است.  در حالی که ایجاد پارک محلی یک کار حداقلی است.

در بحث ایجاد بوستان ها و تفرجگاه ها  این همه زمین های بلااستفاده با کاربری فضای سبز  در اهواز وجود دارد  اما چه میزان نسبت به این ظرفیت  بوستان ایجاد شده است؟ اینهمه هزینه می کنند اما بوستانی ایجاد نمی شود.

وی افزود: در بحث فضای سبز و تنوع گونه های گیاهی هم خوب کار نشده است و زمین بسیاری مناطق که کاربری فضای سبز دارند پر از زباله یا نخاله و .. هستند. 

عضو شورای شهر اهواز گفت: در بدو ورود به شورای شهر اهواز موضوعاتی مانند ورودی های شهر، توجه به مناطق کم برخوردار و باز زنده سازی کارون اولویت های ما بود که مردم انتظار داشتند این کارها انجام شوند و به سهولت  می شد در این زمینه کار کرد اما تقریبا سه سال از عمر شهردار و تییمش می گذرد اما کاری در این زمینه نشده است و نارضایتی از مدیریت شهری در بین مردم ایجاد شده است. 

مهداوی ادامه داد: یکی دو روز پیش از زیتون بازدید داشتم و مردم می گویند با کمترین بارندگی یکی از خیابان ها پر آب می شود یعنی صرفا مناطق کم برخوردار دچار این مشکلات نیستند و کارهای روتین انجام نشده است. 

وی عنوان کرد: پیش از این نمی خواستم این صحبت ها را مطرح کنم و می خواستم فرصتی به میریت شهری بدهم تا به خودش بیاید اما حالا مجبور شدم اطلاع رسانی کنم که در این مدیریت شهری و این سیستم توانایی انجام این کارها را ندیدیم بنابراین چگونه می خواهیم بر آنها نظارت کنیم.

مهداوی تصریح کرد: در بدیهیات و کارهای روتین مانده اند و ناتوان هستند و نتوانستند  پاسخ درخور به پایین ترین مطالبات شهروندان  بدهند. تذکرات و طرح سوال را انجام دادیم اما کماکان مدیریت شهری از انجام بدیهیات و امور روتین شهرداری ناتوان است.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • چای دبش باغ ازگل
    0

    مگر اهواز هم شهرداری دارد؟؟؟

  • ناشناس
    0

    درد مشترک همه شهرداران است نگران نباشید .چارش وقاحته .

  • منصور
    0

    نمی دانم چرا کسی نمی‌تواند این شهردار بی کفایت را عوض کند .در این شهر مدیران شرافت ندارند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها