افتتاح پروژه‌ی تخته فشرده پاک چوب با حضور رئیس‌جمهور/ ویدئو

رئیس‌جمهور به همراه جمعی از وزرا و مسئولین کشوری و استانی در اولین بخش از برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در شهرستان شوش، فاز یک مجموعه کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب را افتتاح کردند.

افتتاح پروژه‌ی تخته فشرده پاک چوب با حضور رئیس‌جمهور/ ویدئو

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت پاک‌چوب، فاز یک مجموعه‌ی کشت و صنعت پاک چوب، به‌ عنوان بزرگترین واحد تولید ورق‌های فشرده چوبی خاورمیانه در ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران، افتتاح و به شکل رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس‌جمهور به همراه جمعی از وزرا و مسئولین کشوری و استانی در اولین بخش از برنامه‌های سفر به استان خوزستان با حضور در شهرستان شوش، فاز یک مجموعه کشت و صنعت گروه صنعتی پاک چوب را افتتاح کردند.

رئیس جمهور در جریان این آئین از بخش‌های مختلف کارخانه و جنگل‌های کاشت اکالیپتوس این واحد بازدید میدانی کردند و با توضیحات دست‌اندرکاران این مجموعه از جزئیات فعالیت‌های آن مطلع شدند.

ایشان با تقدیر از آقای حمدانی و همکارانشان خاطر نشان ساخت:« بنای ما آن است که کار در بخش خصوصی دنبال شود و ما در دولت بخش خصوصی را تقویت کنیم تا بخش خصوصی بتواند کار را به دست بگیرد.»

رئیس جمهور که به‌ همراه وز‌رای صمت و جهاد کشاورزی در این کارخانه حاضر شده بود با اشاره به ایجاد یک هزار فرصت شغلی مستقیم در این شرکت، کمک به افزایش تعداد خطوط تولیدی، افزایش ظرفیت اشتغال این کارخانه از یک هزار به 10 هزار فرصت شغلی و همچنین تکمیل زنجیره تولید صنایع مرتبط با ام‌دی‌اف در این کارخانه را با اهمیت عنوان کرد که در این خصوص به وزرای صمت و جهاد کشاورزی دستورات ویژه‌ای داد.

وی تصریح کرد: از مدیران مجموعه می‌خواهم با افزایش خط تولید‌ و تکمیل زنجیره تولید، بر تولید محصول در مقیاس جهانی اقدام کنند تا قابل رقابت جهانی باشد.

رئیس جمهور با یادآوری اینکه کاشت نهال و تبدیل نهال به ام‌دی‌اف در این کارخانه انجام می‌شود، تأکید کرد که باید با تکمیل زنجیره تولید رونق تولید و اشتغال در این کارخانه به حداکثر ظرفیت خود برسد.

فاز یک این مجموعه طی دو سال و با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار مترمکعب ضمن ایجاد و تأمین مواد اولیه، تولید انواع محصولات فشرده چوبی، بدون آسیب و لطمه به محیط زیست از منابع طبیعی نیز صیانت شده و باعث جلوگیری از خروج ارز برای واردات و ایجاد رونق اقتصادی در منطقه خواهد شد.

کشت و صنعت پاک چوب همچنین، در راستای اشتغال‌آفرینی غیرمستقیم، تاکنون اقدام به تولید و عرضه بیش از 10 میلیون نهال اکالیپتوس میان کشاورزان نموده و خرید چوب آن را به آنها تضمین کرده است.

در مجموعه کشت و صنعت پاک چوب به منظور صیانت از منابع ملی و طبیعی، از تنه درختان اکالیپتوس کشت شده برای تولید محصولات فشرده چوبی و از برگ‌های درخت نیز برای تولید عصاره اکالیپتوس استفاده می‌شود.

در آئین افتتاح فاز یک پروژه‌ی تخته فشرده پاک چوب، وزیر صنعت، معدن و تجارت آقای عباس علی‌آبادی، وزیر جهاد کشاورزی آقای محمدعلی نیکبخت، دبیر شورای عالی امنیت ملی علی اکبر احمدیان، استاندار خوزستان، رئیس دفتر ریاست جمهوری و معاونت اجرایی ریاست جمهوری، جناب آقای آیت اله ابراهیمی مدیرعامل بانک سپه، آقای حامد هیئت داودیان عضو هیات مدیره بانک سپه و آقای اکبر کشاورزیان معاون مدیرعامل بانک سپه نیز حضور داشتند. 

گفتنی است؛ گروه صنعتی پاک چوب یکی از بزرگترین تولیدکننده‌های انواع ورق‌های ام دی اف و نئوپان با روکش ملامینه و ام دی اف ۳ میل پرینتی، پانل‌های هایگلاس، صفحات لبه گرد، کاغذ آغشته ملامینه و صنایع شیمیایی درکشور می باشد.

حجم ویدیو: 27.98M | مدت زمان ویدیو: 00:05:21 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • J
    0

    ایا در تمام کشورهای متمدن ، رییس جمهور برای افتتاح کارخانه میرود به شهری دیگر ؟؟ این هیئت دولت کار و زندگی ندارد ؟؟ اینا که همش در سفر و مراسم کلنگ زنی و افتتاح هستند ؟ پس کی کار میکنند ؟؟؟ عقل میگه افتتاح و کلنگ زنی در هر شهری باید توسط مقامات شهری یا نماینده شهر انجام بشه . یعنی شان رییس جمهور افتتاح کارخانه است ؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها