ورود شتابان فولاد خوزستان به عرصه رقابت بازار آهن اسفنجی

شرکت فولاد خوزستان با ورود رسمی به بازار رقابت آهن اسفنجی نام خود را بعنوان یکی از بازیگران بزرگ بازار آهن اسفنجی ایران ثبت کرد و گام بلند دیگری برای تحقق اقتصاد مقاومتی در شرایط دشوار اقتصادی برداشت.

ورود شتابان فولاد خوزستان به عرصه رقابت بازار آهن اسفنجی

پروژه بزرگ مگامدول زمزم ۳ که از پروژه های مهم توسعه ای فولاد خوزستان است با برنامه ریزی اصولی و پشتکار مدیران و کارکنان این شرکت بزرگ فولادی اینک در آستانه بهره برداری قرار گرفته که در نخستین گام با انعقاد قراردادهای پریمیوم، ۱۹۰ هزار تن آهن اسفنجی به فروش رسیده است.

بر اساس اعلام مدیران فولاد خوزستان، با اجرای این مگاپروژه تنها از محل تفاوت سود حاصل از تولید کمبود آهن اسفنجی بجای خرید آن، حدود ۳۵۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی سالیانه حاصل خواهد شد. ضمن آنکه این مگاپروژه، بالاترین ظرفیت تولید آهن اسفنجی با کیفیت مناسب را در بین طرح های مشابه اجرا شده در کشور داراست.

برخورداری از سیستم تزریق اکسیژن که باعث افزایش ظرفیت تولید آهن اسفنجی تا ۱.۹ میلیون تن در سال خواهد داشت، بکارگیری تکنولوژی جدید در بخش کوره و افزایش قطر آن به ۷.۱۵ متر، بهره گیری از بیشترین تعداد Bay در طراحی ریفرمر و استفاده از توان شرکت ها و سازندگان داخلی به‌ میزان ۶۰ درصد ارزش پروژه و ایجاد اشتغال پایدار از جمله ویژگی های مگامدول زمزم است که نسبت ارزشمند آن با سیاست های اقتصاد مقاومتی کشور را نشان می دهد.

اجرای پروژه های توسعه ای شرکت فولاد خوزستان علاوه بر ایجاد مزیت های اجتماعی در خوزستان همچون اشتغال پایدار، با افزایش ظرفیت های تولیدی و استفاده از فناوری های روز و افزایش ارزش افزوده و ارزآوری به اقتصاد کلان کشور کمک می کند و سهم مهمی در تحقق اقتصاد مقاومتی را برعهده می گیرد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها