مشارکت بانک توسعه تعاون خوزستان در ساخت بزرگترین شناور تولید داخل کشور

بزرگترین شناور تولید داخل کشور با ظرفیت ۱۰۰۰۰ تن با مشارکت بانک توسعه تعاون استان خوزستان و درشهرستان خرمشهر ساخته و به بهره‌برداری رسید.

مشارکت بانک توسعه تعاون خوزستان در ساخت بزرگترین شناور تولید داخل کشور

روز دوشنبه مورخ ۱۸ دی ماه ۱۴۰۲ با حضور جلیل کرمی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان خوزستان و برخی مدیران استانی بزرگ‌ترین شناور ساخت کشور با مشارکت ۶۳۰ میلیارد ریالی این بانک ساخته و به بهره‌برداری رسید.

photo_2024-01-11_12-37-08

به گزارش روابط عمومی مدیریت شعب خوزستان و طبق اعلام شرکت، در راستای حمایت از اقتصاد دریا محور که مورد تاکید دولت مردمی سیزدهم قرار دارد ساخت این شناور طی دو سال توسط شرکت آرتین بنادر اروند با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد ریال انجام که بانک توسعه تعاون ۶۳۰ میلیارد ریال در این پروژه مشارکت داشت.

این شرکت تعداد ۱۵۰ نفر اشتغال زایی به صورت مستقیم دارد که در طول این پروژه علاوه بر آن ۱۲۰ نفر نیز در ساخت این شناور به صورت مستقیم به مدت دوسال به کارگیری شدند.

شرکت آرتین بنادر اروند تاکنون بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال از تسهیلات و بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از تعهدات بانک توسعه تعاون استفاده نموده است.

گفتنی است یک فروند شناور ۵۰۰۰ تنی دیگر نیز توسط این شرکت وبا مشارکت بانک توسعه تعاون ساخته و در سال ۱۳۹۷ به بهره‌برداری رسید که هم اکنون در آب‌های حوزه خلیج فارس به امر صادرات و واردات کشور کمک می نماید.

منبع: بانک توسعه تعاون استان خوزستان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • H
    1

    هر که ندونه اونایی که دریا کار میکنن میدونن با آهن اشغال و بی کیفیتی این شناورها رو میسازن
    اونم یه بارج در عرض ۲ سال 😂

    نظرات شما -
    • محمد باوی
      0

      تعجب میکنم شما تو صنایع کشتی شاغل هستی؟
      اخه کشتی از اهن ساخته نمیشه از فولاد نیمه فشرده
      پرژه ساخت ایران کاشان که مجموع فرا ساحل است
      از بهترین فولاد داخلی که از اصفهان تهیه شده اکنون بیش از 8 سال در حال خدمت هست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها