علل و عوامل شکوفایی و پیشرفت در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛ یکی از شرکت های پیشرو در  حوزه های صنعت، کشاورزی و کارگری است که توانسته با برنامه‌ریزی و اتخاذ تصمیم‌های کارشناسی، از چالش های  متعددی به سلامت عبور کند و از دل این چالش‌ها به شکوفایی و پیشرفت برسد.

علل و عوامل شکوفایی و پیشرفت در شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی

در نوریدن و شکستن رکوردها در رشد تولید  شکر، ارتقا سطح معیشتی و رقاهی کارکنان با افزایش شاخص ها و آیتم های حقوق و ایجاد مشوق های انگیزشی ؛ رفع چالش  های بحران کارگری هفت‌تپه، سیلاب، خشکسالی، جلوگیری از مهاجرت ساکنان مناطق هم‌جوار توسعه نیشکر به حاشیه شهرها با ایجاد اشتغال و توانمندسازی روستائیان، جلوگیری از ایجاد یک بحران محیط‌زیستی در شرایط خشکسالی با پمپاژ آب به تالاب‌های هورالعظیم و تالاب شادگان، احیای زمین‌های کشاورزی روستاها، احداث صنایع جانبی همچون کارخانه تغلیظ ویناس در راستای کاهش بحران‌های محیط‌زیستی و…  تنها بخشی ار اقدامات مدیریتی شرکت توسعه نیشکر و صنایع با مدیریت دکتر عبدعلی ناصری و مجموعه پرتلاش؛ خلاق ؛ دلسوز و کاردان شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است.

مجموعه این اقدامات همواره مورد تایید و تقدیر مسئولان بلندمرتبه نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار گرفته است . 

به اجماع همه مسئولین شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی توانسته است با مدیریت کارآمد و پویای دکتر ناصری از تمامی ابربجران های سال های اخیر به خوبی عبور کرده و به ظرفیت اسمی تولید خود دست پیدا کند.

تنها  دو سال پس از واگذاری کشت و صنعت هفت تپه کافی بود  این شرکت با تدبیر  مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و حمایت دولت، قوه قضاییه و نمایندگان مجلس از یک بحران کارگری و اقتصادی عبور کرده و به شکوفایی تولید برسد. 

تا پیش از پیوستن هفت‌تپه به هفت طرح، این واحد نیشکری با ۵۰ درصد ظرفیت تولیدی فعالیت می‌کرد؛ اما حالا هم حوزه کشاورزی و هم صنعت، به سمت تولید حداکثری در حرکت است و طبق پیش‌بینی‌ها تولید شکر به ظرفیت اسمی خواهد رسید

انتقال برق نیشکری به شبکه سراسری، تامین بخش عمده الکل طبی کشور در بحران همه گیری  کرونا، ساخت ادوات کشاورزی و قطعات صنعتی در بحران تحریم‌ها، عبور از بحران آب با ارتقای دانش آبیاری، اعزام نیروهای متخصّص و ارسال تجهیزات به مناطق پیرامونی در بحران‌هایی نظیر آتش‌سوزی و سیلاب از دیگر اقداماتی است که این شرکت توانسته است به خوبی نقش بی بریلی در توسعه متوازن و همه جانبه کشور برای تحقق الگوی ایرانی اسلامی پیشرفت مدنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی  ایفا کند .

با وقوع سیلاب در بهمن و اسفندماه ۱۳۹۷ و فروردین‌ماه ۱۳۹۸، ۴۰ هزار هکتار از اراضی نیشکر دچار آسیب جدی شد و بیش از پنج هزار میلیارد تومان خسارت به مزارع نیشکر وارد شد؛ اما با وجود خسارت‌های وارد شده به کشت و صنعت‌ها، وقفه‌ای در خدمات‌رسانی به مناطق پیرامونی در احداث و ترمیم سیل‌بندها ایجاد نشد.

جاده‌سازی در مناطق سیل‌زده، ترمیم سیل‌بند، خاکریزی، ایجاد دایک حفاظتی برای روستاها، آبرسانی به روستاها، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین دیگر ارگان‌ها، سوخت‌رسانی به کلیه ماشین‌آلات فعال، ایجاد سد بر روی کانال آبیاری، جابه‌جایی ماشین‌آلات سنگین و… بخشی از دیگر از خدمات بی شائبه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال های اخیر است. 

با وجود خشکسالی در چند سال اخیر، شرکت توسعه نیشکر توانسته به سودآوری مناسبی دست یابد و از گردنه بحران‌ها به‌سلامت عبور کند؛ در این زمینه، مدیریت شبانه روزی و تخصصی مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، تلفیق تجارت و تولید، برنامه‌ریزی و همت جهادی کارکنان بسترساز عبور از بحران‌ها و رسیدن به اهداف عالی این شرکت بوده است

امروز این مجموعه صنعتی به تولید پایدار دست‌یافته است .

روش‌های نوین آبیاری، کاهش مصرف آب، اقدامات محیط‌زیستی، جلوگیری از تخلیه زهاب به رودخانه‌ها، برداشت سبز نیشکر و تولید واریته‌های سازگار با اقلیم خوزستان، از دیگر اقدامات بنیادین مجموعه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در سال های اخیر بوده است 

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  یک پشتوانه علمی، تخصصی و تجربی بسیار گران‌بهایی دارد و این پشتوانه‌ها در کنار نیروی انسانی کارآمد و زیرساخت‌های مطلوب، چشم‌انداز و افق روشن و شیرینی را برای نیشکر ترسیم کرده است. 

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با مزارعی هوشمند در وسعتِ ۸۴ هزار هکتار و روش‌های نوین در «داشت، کاشت و برداشت»، نام و آوازه‌اش در منطقه به‌عنوان صنعتی پیشرو، طنین‌انداز شده که از پسماندش، محصولات استراتژیکی نظیر الکل طبی، خمیرمایه، کاغذ، ام. دی. اف، نئوپان، خوراک دام و انواع شکرهای دارویی و طعم‌دار تولید می‌شود و با این حجم از تولید، کام همه آحاد مردمی که دل در گروه پیشرفت و آبادانی این میهن و نظام مقدس جمهوری اسلامی  دارند شیرین خواهد شد.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها