افتتاح آندیا فولاد توسط رئیس جمهور

مجتمع فولاد آندیا با سرمایه‌گذرای منشاء خارجی(کشور چین) در سال 93 و به منظور تولید چدن به بهره‌برداری رسید و توانست فرصت اشتغال تا 1200 نفر را نیز فراهم نماید ولی در ادامه راه با مشکلات مدیریتی و اختلاف بین شرکا عملاً، روند روبه رشد شرکت متوقف و حجم تولیدات و میزان اشتغال آن به شدت کاهش یافت و همان باعث شد سرمایه‌گذار اصلی شرکت، مجتمع فولادی دیگری را در استان خوزستان احداث کند که هم اینک برای 1200 نفر اشتغال ایجاد کرده است .

افتتاح آندیا فولاد توسط رئیس جمهور

حمایت دستگاه قضایی 

در طی سال‌های 1393 تا 1401 این کارخانه با فراز و فرودهای زیادی مواجه و عملاً خطوط تولید آن تعطیل شد؛ ولی از اواخر سال 1401 و ابتدای سال جاری و با پیگیری‌های متعدد سرمایه‌گذار اصلی و مساعدت و همراهی دستگاه قضایی استان و اثبات حقوق مادی و معنوی،  مالک اصلی و اولیه شرکت زمام امور کارخانه را عهده‌دار و با فعال کردن خطوط کارخانه نسبت به جذب 120 نفر در طی 2 ماه اقدام کرد که هم اکنون بیش از ۲۵۰ نفر مشغول بکار هستند که پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال برای 1200 نفر در طی سال آینده ایجاد شود.

با همت و تلاش سرمایه‌گذار و پیگیری‌های مؤثر استاندار، مدیر کل صمت استان، اعضای محترم شورای تأمین و مساعدت سازمان‌ها و ادارات دولتی مرتبط با توسعه استان هم اینک خطوط مجتمع آندیا احیا شده و قرار است همزمان با حضور ریاست جمهور جشن احیای این کارخانه به صورت رسمی برگزار شود.

شایان ذکر است پس از استقرار مدیریت جدید، این شرکت با جدیدت به دنبال رفع دغدغه تمامی دستگاه‌ها و نهادی ناظر از جمله اداره کل حفاظت محیط زیست استان و تامین تمامی الزامات زیست محیطی است و در این راستا مقرر گردیده است گزارش ماهانه به مراجع ذیصلاح ارایه شود.

در همین راستا محمدرضا یافتیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به فرصت داده شده برای حل مشکلات محیط زیستی به آندیا فولاد اظهار داشت: یک فرصتی به مالک جدید آندیا فولاد داده شده تا پایان امسال مشکلات زیست محیطی خود را که از زمان مدیریت سابق وجود داشته، حل کند‌.

وی با بیان اینکه حسب دستور مسئولان استانی یک مهلت چند ماهه برای حل مشکلات زیست محیطی به مالک جدید داده شد، مطرح کرد: مشکلات زیست محیطی برای این واحد تولیدی از زمان مدیریت قبلی به جا مانده بود که خوشبختانه با ورود سرمایه‌گذار و مالک جدید این مشکلات در حال حل شدن است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان تصریح کرد: آنطور که پیداست مدیریت جدید عزم جدی برای حل این مشکلات دارد. آلودگی‌های هوا، آب، خاک و همینطور پسماند صنایع موضوعات و مؤلفه‌‌های مهمی هستند که توسط کارشناسان محیط زیست مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرند و هر واحد تولیدی باید این استانداردها را رعایت کند.

وی اضافه کرد: مشکلات خروجی دودکش‌ها و مشکل پسماندهای این کارخانه در اراضی‌های مجاور در حال حل شدن است و امیدواریم این کارخانه با قدرت در راستای تولید بیشتر و افزایش رونق اقتصادی استان گام‌های ارزشمندی را بردارد.

طبق گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان واحد آندیا فولاد در شهرستان ایجرود با ظرفیت تولید سالانه 250 هزار تن کنسانتره آهن، 250 هزار تن آگلومره و 250 هزار تن فروسیلیکو منگنز و 800 هزار تن شمش چدن و با سرمایه‌گذاری 200 میلیون دلاری در سفر آتی رئیس‌جمهور به استان که در دی ماه سال جاری رقم خواهد خورد،  افتتاح خواهد شد.

گفتنی است آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان طی چند روز آینده به استان زنجان در قالب سفر دوم استانی سفر خواهد کرد و پروژه‌های زیادی در این سفر افتتاح خواهد شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    خوشحال نشوید. در حالی که کشور با کمبود شدید آب روبروست افتتاح یک صنعت آب بر آنچنان کار عقلانی نیست. دریاچه‌ها و تالاب‌ها و آبهای زیرزمینی را خشک میکنیم در حالی که برخی از استان‌های کشور آب شرب ندارند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها