به همت داره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس خوزستان؛

۱۸ مدرسه کانکسی جمع آوری شد/۳۰۰ میز و نیکمت از سوی نوسازی مدارس تحویل داده شد

رئیس اداره اموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: با تلاش های مدیرکل نوسازی مدارس ۱۸ مدرس کانکس جمع اوری شد و اکنون پروژه های نیمه کار ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و بزودی تکمیل و افتتاح خواهد شد.

۱۸ مدرسه کانکسی جمع آوری شد/۳۰۰ میز و نیکمت از سوی نوسازی مدارس تحویل داده شد

ریاست اداره آموزش و پرورش شهرستان کارون گفت: شهرستان کارون بدلیل موقعیت جغرافیایی و با جمعیت دانش آموزی بیش از ۴۵ هزار نفر در کنار شهرستان شادگان واقع شده است در سمت دیگر با شهرستان رامشیر قرار دارد و این گستردگی مدارس شهرستان کارون که تعداد انها ۲۴۵ مدرسه است خدمات رسانی را سخت می کند و نیاز به تجهیزات بیشتری هم دارد .

حزبه در ادامه اظهار داشت : در شهرستان کارون ۴۵ دانش آموز و ۲۴۵ مدرسه رو وجود دارد که جا دارد از تلاش و حمایت دکتر سعیدی‌پور به جهت همکاری تنگاتنگ و بسیار خوبی که برای تجهیز ،نوسازی و احداث مدارس با ما داشتند تقدیر کنیم .

رئیس اداره اموزش و پرورش کارون در خصوص کمبود امکانات افزود: کارون بدلیل گستردگی و جمعیت بسیاری که دارد و مدارس روستایی زیادی که بعضی ها صعب العبور هستند محرومیت بسیاری دارد و تا کنون اداره کل نوسازی با ما همکاری خوبی داشتند مدارس که در یک سال اخیر پروژه های خوبی از سوی این سازمان ایجاد شد که می توان به مدرسه قلعه چنعان که تخریب و نوسازی شد از مدارسی که رنگ آمیزی کردند و همچنین کارهای برق رو ما سه مدرسه را از سال قبل تا کنون تبدیل به برق دیماند شد و تا کنون ۳۰۰ میز و نیمکت از طرف نوسازی تجهیز شد.

حزبه در ادامه بیان داشت: در ورودی امسال ۷ هزار ورودی پایه اول داشتیم که باتوجه به جمعیت و کمبود امکانات امری طبیعی است که ممکن باشد با کمبود امکانات رو به رو شویم

حزبه یادارور شد: ما در سال های قبل ساختمان‌هایی داشتیم که نیمه کاره به مدت ۸ سال نیمه کاره رها شده بود که با همکاری و تلاش سازمان نوسازی مدارس خوزستان بعضا تکمیل یا این پروژه ها در حال تکمیل است .

وی ضمن قدردانی از تلاش مجموعه نوسازی استان گفت خدارو شکر تا کنون ۸۰ درصد پروژه ها از پیشرفت خوبی برخوردارند و بزودی اماده بهره برداری خواهند بود .

حزبه در ادامه خاطر نشان کرد:هنرستان مدافع حرم در قلعه چنعان، مدرسه حکمت در روستای بهر ، مدرسه ابوریحان که سال قبل بصورت کامل تخریب شد و اکنون آماده افتتاح است و همچنین هنرستان غزاویه که به همت خیرین بعنوان اولین هنرستان دخترانه در مناطق روستایی به همت مدیرکل نوسازی رقم خورد از اقدامات قابل توجه اداره کل نوسازی خوزستان است.

وی گفت: به همت اداره کل نوسازی تا کنون هیچگونه مدرسه کانکسی وجود ندارد و امسال ۱۸ مدرسه کانکسی جمع اوری شد و همچنین مدرسه ابتدایی حکمت امسال تکمیل شد .

وی در پایان اظهار داشت: ما فقط در شیرین شهر که یک شهرک جدید است و بدون مدرسه و امکانات اموزشی بود ۴۰۰ دانش اموزش داریم که به همت مدیرکل نوسازی تجهیز مدارس مدرسه امام سجاد ع تکمیل و مورد بهره برداری برای دانش آموزان شیرین شهر قرار گرفت تا دانش اموزان بدون نیاز به جابجایی در منطقه خود در دو بخش دخترانه و پسرانه بدون مشکل به تحصیل خود ادامه دهند این کارها باید به اطلاع مردم برسد و از اقدامات اداره کل نوسازی مدارس ، اداره کل اموزش و پرورش و همه خیرین و گروه های جهادی سپاه تجلیل شود که امروز در دور ترین نقطه ما مشکل آموزشی را بر طرف کردیم .

چند منطقه دیگر که هنوز مشکلات امکانات و مدرسه دارند با همکاری امام جمعه و فرماندار شهرستان در حال پیگیری است تا بزودی مشکلات آنها نیز بر طرف شود.

منبع: ملت اصیل
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    مگر در مملکت اسلامی مدرسه کانگسی و حلبی آباد داریم؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها