جشنواره ملی شکرستان فرصتی برای شکوفایی گردشگری خوزستان است

تبیین دستاوردهای صنعت نیشکر و توانمندسازی روستاهای پیرامونی دو موضوعی بود که مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در نشست خبری رونمایی از پوستر سومین جشنواره ملی شکرستان به آن اشاره کرد و این رویداد ملی را گامی در جهت رونق گردشگری استان برشمرد.

جشنواره ملی شکرستان فرصتی برای شکوفایی گردشگری خوزستان است

 دکتر ولید آلبوناصر در این نشست که امروز چهارشنبه (۲۴ آبان‌ماه) برگزار شد، به تشریح روند برگزاری این رویداد پرداخت و گفت، پس از دو دوره برگزاری جشنواره ملی شکرستان در کشت و صنعت‌های حکیم فارابی و امیرکبیر، این رویداد ملی در سومین سال، متفاوت‌تر از گذشته در کشت و صنعت نیشکر دهخدا برگزار می‌شود.

وی افزود، جشنواره برداشت نیشکر به‌عنوان یکی از ۶۲ رویداد شاخص ملی در تقویم ملّی رویدادهای گردشگری ثبت شده و این امر، زمینه را برای رشد و توسعه گردشگری استان خوزستان فراهم کرده است.

ایجاد اشتغال پایدار بر پایه گردشگری

ایجاد اشتغال پایدار بر پایه گردشگری از دیگر محورهای سخنان مدیر روابط‌عمومی شرکت توسعه نیشکر در این نشست بود. آلبوناصر تأکید کرد که صنعت نیشکر با معرفی ظرفیت‌های گردشگری و صنایع‌دستی روستاها، گامی در مسیر توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه برداشته است.

وی ارتباط گسترده صنعت نیشکر با مردم را از رویکردهای اصلی مدیران نیشکری عنوان کرد و گفت، همان‌گونه که دکتر ناصری مدیرعامل توسعه نیشکر در سخنان خود بیان داشت، با ثبت جشنواره ملی برداشت نیشکر در تقویم میراث فرهنگی، دروازه‌های این صنعت به روی مردم گشوده شده است.

آلبوناصر به ظرفیت‌های گردشگری مناطق پیرامونی کشت و صنعت نیشکر دهخدا اشاره کرد و گفت که مناطق هم‌جوار این واحد نیشکری ظرفیت گسترده‌ای در عرصه فرهنگی، دامداری، پرورش اسب و تولید بستی دارند و این ظرفیت‌ها در سومین جشنواره به‌خوبی معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد که این شرکت در راستای مسئولیت‌های اجتماعی حمایت از فعالان صنایع‌دستی را در اولویت قرار داده و جوایز و هدایای تبلیغانی خود را از درون استان و مناطق همجوار نیشکر تهیه می‌کند.

۴۰ غرفه صنایع‌دستی در سومین جشنواره شکرستان

دبیر سومین جشنواره ملی شکرستان در ادامه به بخش‌های مختلف این رویداد اشاره کرد و گفت که این جشنواره دارای سه بخش نمایشگاهی، رقابتی و جنبی است که در بخش نمایشگاهی بیش از ۴۰ غرفه در حوزه صنایع‌دستی، تولیدات بومی و شیرینی و غذاهای محلی فعالیت خواهند داشت.

به گفته آلبوناصر، جشنواره‌های شهد رسانه، قابِ سبز، بوم سبز و کنگره ادبی شکرستان نیز بخش‌های رقابتی این رویداد ملی است که پس از ارزیابی و داوری، آثار برگزیده معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی در ادامه افزود، تورهای گردشگری دانشجویی و دانش‌آموزی، گشت تفریحی مزارع نیشکر و صنعت، تور دوچرخه‌سواری، مسابقات ورزشی و تفریحی، نمایشگاه نقاشی و عکاسی، قصه‌گویی و ایستگاه فرهنگی و مسابقات ورزشی بخش جنبی جشنواره را شامل می‌شود.

استقبال خوب از بخش‌های رقابی جشنواره

دبیر سومین جشنواره ملی شکرستان استقبال از بخش‌های رقابتی جشنواره را مطلوب ارزیابی کرد و گفت که بیش از ۲۵۰ اثر به زبان فارسی، عربی و انگلیسی در سه بخش شعر، داستان کوتاه و ادبیات کودک و نوجوان با موضوع، نی، نیشکر و خوزستان شکّرین از سراسر کشور ارسال شده که این تعداد آثار در اولین سال برگزاری این رویداد ادبی، بی‌نظیر است.

آلبوناصر به گستره جغرافیایی آثار ارسالی اشاره و بیان کرد که پس از خوزستان، استان هرمزگان، بوشهر، چهارمحال‌وبختیاری، فارس، اصفهان، تهران، البرز، اردبیل، خراسان رضوی و گیلان از لحاظ کمیت فراوانی آثار در جایگاه‌های بعدی قرار می‌گیرند.

وی همچنین تعداد آثار رسیده در بخش عربی و انگلیسی را مطلوب برشمرد و گفت، تولید محتوای ادبی به زبان عربی و انگلیسی از ظرفیت‌های صنعت نیشکر می‌تواند در معرفی هر چه بیشتر این صنعت در سطح منطقه و جهان مؤثر باشد.

وی در پایان از قشرهای مختلف مردم دعوت کرد که با حضور خود در سومین جشنواره ملی شکرستان، رونق‌بخش این جشنواره شوند و از دستاوردهای صنعت نیشکر و توانمندهای مناطق پیرامونی بازدید کنند.

سومین جشنواره ملی برداشت نیشکر (شکرستان) از یکم تا سوم آذرماه، توسط شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی و با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه شهید چمران در کشت و صنعت دهخدا برگزار می‌شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها