معاون استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد:

جشنواره زرشک درصدد جلب توجه بخش دانش بنیان، صنعت و ملی

معاون امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه درصدد جلب توجه بخش دانش بنیاد، صنعت و کشور به زرشک هستیم، گفت: این محصول با ارزش در گذشته به صورت خام به بازار عرضه می‌شد اما با برگزاری جشنواره ها امید است ایجاد صنایع تبدیلی برای ارزش این گوهر ناب کویر افزایش یابد.

جشنواره زرشک درصدد جلب توجه بخش دانش بنیان، صنعت و ملی

جواد اشرفی شب گذشته ۲۹ مهر ماه در آیین افتتاح نمایشگاه محصولات زرشک، از اهداف برگزاری جشنواره ملی زرشک در خراسان جنوبی را تغییر نوع نگاه‌ها به زرشک را بیان کرد و گفت: درصدد جلب توجه بخش دانش بنیاد، صنعت و کشور به زرشک هستیم.

وی اظهار کرد: این محصول با ارزش در گذشته به صورت خام به بازار عرضه می‌شد اما با برگزاری جشنواره‌ها امید است ایجاد صنایع تبدیلی برای ارزش این گوهر ناب کویر افزایش یابد.

اشرفی در حاشیه افتتاح نمایشگاه محصولات زرشک، اکران عکس و مسابقه نقاشی در فرهنگسرای بیرجند گفت: یکی از برنامه های جانبی جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی برپایی نمایشگاه های وابسته از جمله درحوزه عکاسی و آثار هنری وهمچنین فراورده های تبدیلی صنایع غذایی و دارویی وابسته به زرشک است.

وی افزود: شاهد تحول وتغییر نوع نگاه، روی آوری تولید کنندگان وصنت گران استان برای تکمیل زنجیره‌های ارزش زرشک در سبد غذایی خانوار هستیم.

به گفته وی، امروز عسل زرشک با خواص مقوی و دارویی می تواند تحولی در حوزه تولید این محصول داشته باشد، به گونه ای که گرده‌هایی که از زرشک تولید می‌شود برای بیماری‌ها و سلامت روان بسیار مفید است، همچنین سس زرشک، مارمالاد و ... که نشان دهنده تحولی در حوزه صنایع غذایی و تغییر نگرش جدید در حوزه زرشک است.

غلامحسین حسینی، دبیر جشنواره ملی زرشک نیز به خبرنگاران گفت: در اولین روز از شروع جشنواره ملی زرشک نمایشگاه محصولات جانبی در ۲۰ غرفه افتتاح شد. 

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی با اشاره به این که در این نمایشگاه محصولات جانبی زرشک از جمله عسل زرشک، مربای زرشک، کیک زرشک، لواشک زرشک و.... به نمایش گذاشته شده است، تاکید کرد: این موضوع نویدبخش گامی محکم برای زرشک است که اگر تداوم یابد به طور حتم در طی ۲ سال آینده تا حد زیادی مشکلات زرشک‌کاران کاهش خواهد یافت. 

وی با اشاره به برگزاری همزمان نمایشگاه گروهی عکس و جشنواره نقاشی کودک و نوجوان در فرهنگسرای بیرجند، افزود: تعدادی عکس از سال‌های گذشته تهیه شده بود گه نیاز بود در فضایی اکران و دیده شوند.

رئیس اتاق تعاون خراسان‌جنوبی ادامه داد: در مسابقه نقاشی ۱۰۰ تا اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که ۳۰ تا برگزیده و به ۱۲ نفر اثر برتر جوایز نقدی اهدا خواهد شد و ۲ نفر هم شایسته تقدیر هستند. 

به گفته وی، افزون بر این ۴۳ عکس از طرف میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیرجند، عکاسان آزاد، فرهنگسرای ابن حسام جهاد دانشگاهی و کشاورزی برای اولین بار در این نمایشگاه اکران شد.

نمایشگاه محصولات زرشک، اکران عکس و مسابقه نقاشی شب گذشته، ۲۹ مهرماه با حضور معاون امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی و جمع دیگری از مسئولان استان در فرهنگسرای بیرجند افتتاح شد.

جشنواره ملی زرشک با شعار «زرشک خراسان جنوبی برای همه جهان» و با هدف کمک به رونق بازار این محصول از ۲۹ مهر تا ۳ آبان برگزار می‌شود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها