تنور داغ کیفیت پایین نان در خوزستان

استان خوزستان به عنوان استان قطب تولید کننده گندم و یکی از استان های استراتژیک وارد کننده گندم به کشور نقش بسیار پررنگ و موثری در تامین این کالای استراتژیک و تامین آرد کشور به عنوان مواد اولیه نان دارد.

تنور داغ کیفیت پایین نان در خوزستان

!علی رغم این جایگاه اساسی خوزستان در تولید و تامین گندم و آرد کشور اما این استان با مشکل جدی در بحث کیفیت نان مواجه است و نان تولید شده در بسیاری از شهرهای خوزستان مورد تایید مسئولان و مردم نیست و گلایه های بسیاری در این زمینه وجود دارد که انتظار است به آن ها رسیدگی شود.

اینکه خوزستان سالانه بیش از یک میلیون و700 هزار تن گندم تولید کند و تقریبا به همین میزان نیز واردات گندم از بنادر این استان انجام شود اما آرد و نانی که در استان تولید می شود از کیفیت پایینی برخوردار باشد موضوعی است که در شان مردم این استان و حتی کشور نیست و باید با برنامه ریزی و نظارت چاره ای برای حل این مشکل اندیشیده شود.

بحث دور زیاد بسیار زیاد نان تولید شده در نانوایی های بسیاری از شهرهای خوزستان توسط خانواده ها و دیگر مصرف کننده ها موضوعی است که باید به صورت جدی کنترل و مدیریت شود تا این موضوع یکبار برای همیشه حل و شاهد کاهش دور ریز نان از سوی مصرف کنندگان ارتقا کیفیت نان تولیدی توسط نانوایی ها باشیم.

شرایط آب و هوایی نقش بسیار موثری در کیفیت نان تولید شده دارد اما قطعا باید نانوایی های شهرهای خوزستان از امکانات و تجهیزاتی بهره مند شوند که بتوانند متناسب با این شرایط نان با کیفیت به مردم تحویل دهند. البته در این میان کیفیت آرد تولید شده نیز بسیار مهم است و باید ارتقا کیفی آرد نیز مورد توجه مسئولان قرار بگیرد.

اتحادیه نانوایان به عنوان یک نهاد ناظر باید به بحث کیفیت نان های تولید شده در خوزستان توجه جدی باشد و دیگر متولیان آرد و نان از جمله جهاد کشاورزی و همچنین اداره کل غله و بازرگانی و حتی استانداری خوزستان نیز باید به عنوان نهادهای بالادستی این موضوع را مدیریت و نظارت کنند تا شاهد تولید نان با کیفیت در شهرهای استان باشیم و مردم بتوانند نان با کیفیت مطلوب را بر سر سفره های خود ببرند و به تبع آن دور ریز کمتری نیز داشته باشند. این مساله باید به ورت جدی مود توجه مسئولان باشد و به عنوان یک اولیت برای آن برنامه ریزی شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها