پایان نزاع دسته جمعی ۱۰ ساله در دزفول

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان گفت: نزاع دسته جمعی و اختلاف ۱۰ ساله ۲ خانواده از طایفه لیوسی در دزفول به صلح و سازش رسید.

پایان نزاع دسته جمعی ۱۰ ساله در دزفول

حسین عبیداوی روز شنبه در حاشیه این آیین صلح و سازش در مسجد الغدیر دزفول افزود: نزاع میان ۲ خانواده کله‌ای و کوچیرمحمدی از طایفه لیوسی در سال ۱۳۹۷ منجر به قتل شد و حکم اعدام قاتل نیز به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه این موضوع اختلاف میان ۲ خانواده را افزایش داد، گفت: بزرگان و ریش سفیدان طایفه در این سالها با وساطت و خیراندیشی اجازه ندادند خسارت‌های مادی و معنوی این نزاغ و اختلاف افزایش یابد.

رئیس انجمن صلح و سازش اقوام استان خوزستان تصریح کرد: با تدابیر دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب دزفول و ورود به موقع و تلاش بی‌وقفه انجمن صلح و سازش و شورای حل اختلاف شهرستان دزفول و ستاد صبر، برگزاری نشست‌های متعدد برای پایان به این نزاع آغاز شد.

وی افزود: سرانجام پس از برگزاری نشست‌های متعدد و همچنین وساطت بزرگان طایف این ۲ خانواده با هم مصالحه کردند و اختلاف بین آنها که بیش از ۱٠ سال سابقه داشت به صلح و سازش ختم شد.

عبیداوی بیان کرد: انجمن شورای حل اختلاف اقوام خوزستان و شهرستان‌های دزفول، شوش و باغملک در این پرونده مشارکت داشتند که خوشبختانه پرونده نزاع دسته جمعی بین طایفه لویسی منتهی به صلح و سازش شد.

وی افزود: انجمن شوراهای حل اختلاف اقوام خوزستان با بهره گیری از ظرفیت شیوخ، بزرگان، معتمدان و صاحب نفوذان استان ایجاد تعامل، همدلی و وحدت بین مردم، اقوام و طوایف را دنبال می‌کند تا از بروز حوادث بیشتر ناشی از نزاع و اختلاف بین طوایف، اقوام و خانواده‌ها پیشگیری و جلوگیری کند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها