پل شناور دهستان عنافچه با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش در حال نصب است

فرمانده گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش از نصب مجدد پل شناور برای اهالی دهستان عنافچه از توابع شهرستان باوی به دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی خبر داد و گفت: این پل شناور تا فردا صبح به صورت کامل نصب و بر روی رودخانه کارون قرار می‌گیرد.

پل شناور دهستان عنافچه با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش در حال نصب است

سرهنگ سیدحسین فرقانی اظهار کرد: با توجه به دستور امیر سرتیپ "کیومرث حیدری" فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، برای کمک به مردم عنافچه و تسهیل در تردد اهالی، فرآیند نصب مجدد پل شناور این منطقه از سوی گروه ۴۲۲ مهندسی آغاز شده است.

وی با بیان اینکه با احداث یک رشته پل شناور، ارتباط ۲ طرف رودخانه دوباره برقرار می‌شود افزود: بامداد روزگذشته ستون سنگین خودرویی در محل نصب پل مستقر شد و متخصصان گروه ۴۲۲ نیز برای انجام عملیات نصب در محل حضور یافتند.

170660207

فرمانده گروه ۴۲۲ مهندسی رزمی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه این پل ۱۶۴ متر طول دارد توضیح داد: ۲۲ صفحه برای پل شناور در نظر گرفته شده که هم‌اکنون کار مونتاژ و اتصال قطعات در حال انجام است.

وی با اشاره به وضعیت گرما و شرجی در منطقه عنافچه بیان کرد: باتوجه به این شرایط، ارتش تمام تلاش خود را برای انجام یک روزه فرآیند نصب پل به‌کار بسته است.

فرقانی ادامه داد: اگر کار مونتاژ (اتصال) امروز به پایان برسد پل روی آب قرار می‌گیرد و مردم شریف عنافچه می‌توانند فردا (شنبه) از این پل تردد و هدیه فرمانده نیروی زمینی ارتش را تقدیم مردم منطقه کنیم.

170660295

پل شناوری سالها قبل توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۲ سوی رودخانه کارون برای تردد ساکنان دهستان ۱۵هزار نفری عنافچه از توابع بخش مرکزی شهرستان باوی نصب شد اما به علت فرسودگی جمع آوری شد و مردم این دهستان ناچار شدند با "بلم" به شهر ملاثانی مرکز شهرستان باوی تردد کنند.با شروع سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ این مشکل ابعاد جدیدتری به خود گرفته به گونه‌ای که دختران و پسران دانش آموزان متوسطه با قایق‌هایی که به تازگی توسط منطقه سوم دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آورده شده، تردد می‌کنند.

بسیاری از خانواده های دهستان عنافچه نگران فرزندان خود بودند چراکه احتمال بروز خطرات از جمله غرق شدگی وجود داشت.

170660296

عملیات اجرایی ساخت پل ثابت دهستان عنافچه به طول ۴۲۶ متر و عرض ۱۲ متر نیز از سال ۱۳۹۸ آغاز شده اما روند احداث پل به دلایل مختلف از جمله تخصیص نیافتن بموقع اعتبار، کُند بوده است.به گفته معاون عمرانی استانداری خوزستان برآورد هزینه‌ای ساخت پل ثابت عنافچه ۲ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال است که با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات استانی بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال به ساخت این پروژه تخصیص یافت.

در سفر اول رییس جمهور به خوزستان یکهزار میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت به ساخت این پل اختصاص داده شد.

دهستان عنافچه با داشتن ۴۲ روستا و جمعیت ۱۵ هزار نفر از توابع شهرستان باوی است، بین این دهستان و شهرستان باوی رودخانه کارون عبور می‌کند که مردم این منطقه برای تردد به شهرستان باوی و انجام امورزندگی خود نیاز به احداث پل دارند.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    آفرین بر ارتش غیور و دلاور ارتش فدای ملت و ملت هم فدای ارتش

  • TN
    0

    ارتش همیشه از جنس مردم بوده و هست ولی ....

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      البته بدنه اش

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها