فرمانده انتظامی استان خوزستان:

توسعه فناوری و هوشمندسازی یکی از مهمترین راهبردها در حوزه امنیت/ تمام خدمتگزاری باید در مدار ولایت صورت بگیرد

فرمانده انتظامی استان خوزستان در صبحگاه مشترک گفت: یکی از مهمترین راهبردهایی که در حوزه امنیت باید به آن توجه کنیم توسعه فناوری و هوشمندسازی است.

توسعه فناوری و هوشمندسازی یکی از مهمترین راهبردها در حوزه امنیت/ تمام خدمتگزاری باید در مدار ولایت صورت بگیرد

سردار سید محمود میرفیضی در مراسم صبحگاه مشترک که به مناسبت هفته انتظامی در ستاد فرماندهی انتظامی استان خوزستان برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ماه ربیع، اظهار داشت: هفته انتظامی از ۱۳ تا ۱۹ مهرماه است که از روز پنج‌شنبه با بیعت با شهدا آغاز شد و ده‌‌ها مراسمات در حوزه‌های درون و برون سازمانی پیش بینی شده است.

وی افزود: شعارهایی که برای هفته انتظامی انتخاب شده‌اند شالوده آن برگرفته شده از مطالبات مقام معظم رهبری است چرا که حضرت آقا مطالباتی در حوزه پلیس در تراز انقلابی دارد که اقداماتی در حال انجام است البته برای رسیدن به آن‌ها فاصله است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان به فرمایشات مقام معظم رهبری که اظهار داشتند امنیت یکی از اساسی‌ترین، ضروری‌ترین، مهم‌ترین و اصلی‌ترین نیاز یک ملت و کشور است و مهمترین مشکل برای یک ملت یا کشور وقتی وجود دارد که در محیط کار، زندگی و یا محیط تحصیل مردم احساس ناامنی کنند، افزود: شعار امسال "شهروند قانون مدار، پلیس خدمتگزار" است که در حوزه قانون مداری شهروندان مطالباتی از حاکمیت دارند ولی در مقابل آن تکلیف‌مداری و یا وظیفه شهروندی وجود دارد که اگر شهروندان قانون را رعایت کنند ما نباید مشکلی داشته باشیم.

وی در ادامه به قسمت دوم شعار پلیس خدمتگزار اشاره کرد و افزود: در بحث خدمتگزاری پلیس، پاسخگو بودن به مطالبات مردم است و در کنار آن بتواند اعتماد، مقبولیت، محبوبیت و مرجعیت را در حوزه تخصصی افزایش دهد که اگر تمامی این موارد انجام شد می‌توانیم بگوییم در حال حرکت به سمت پلیس در تراز انقلاب اسلامی هستیم.

سردار میرفیضی با تاکید بر اینکه تمام خدمتگزاری باید در مدار ولایت صورت بگیرد، افزود: آن چیزی که در حوزه امنیت به دنبال آن هستیم آسایش و آرامش است که در این حوزه اولویت‌های پلیس بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری افزایش رضایتمندی مردم است

این مقام ارشد انتظامی در استان خوزستان عنوان کرد: پلیس برنامه‌ریزی‌های خود را بر اساس مطالبات مقام معظم رهبری، وظایف جاری سازمان انتظامی و دغدغه و مطالبات مردم انجام داده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان به مطالبات مردمی از مجموعه حاکمیت و خاصه مجموعه انتظامی اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای امن برای زندگی، رسیدن به موقع به خواسته‌ها و نیازمندی‌هایی که دارند، بهره‌مندی از خدمات اداری و انتظامی مناسب با شأن آنها و پاکسازی چهره اجتماعی از قبیل موادمخدر و.. است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم پاسخگوی خوبی در حوزه مطالبات مردم باشیم باید 1- امنیت نرم‌افزاری بر سخت افزاری را تقدم دهیم، 2- سرعت، دقت و صحت عمل در ارائه خدمات و وظایفی که داریم، 3- پیش بینی و پیشگیری را بر برخورد تقدم دهیم، 4- به روز آمدی و هوشمندسازی، توسعه ظرفیت و قابلیت‌های تعاملی با دستگاه‌های برون سازمانی و موثر که در تولید امنیت و موضوعات اجتماعی نقش دارند.

سردار میرفیضی ادامه داد: یکی از مهمترین راهبردهایی که در حوزه امنیت باید به آن توجه کنیم توسعه فناوری و هوشمندسازی است که در شرایط فعلی توسعه زیرساختی فنی هستیم که اثربخشی آن‌ها باعث کاهش هزینه‌ها، شفاف سازی و سهولت در دسترسی می‌شود.

وی اضافه کرد: در حوزه پلیس هوشمند می‌توانیم راحت سازی، صحت‌سازی و سریع سازی را ایجاد کنیم که به نوعی در حال حرکت به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص پلیس حرفه‌ای می‌باشیم.

فرمانده انتظامی استان خوزستان اظهار داشت: اقداماتی که برای حرفه‌ای‌گری در مجموعه انتظامی در چند سال اخیر صورت گرفته می‌توان به پلیس فتا، پلیس امنیت اقتصادی، استفاده از سامانه‌های جامع ارائه خدمات به مردم همانند ۱۱۰، سامانه ۱۹۷، پلیس من و .. که همه این‌ها کمک برای کاهش هزینه، سهولت در دسترسی، افزایش سرعت عمل و در کنار آن صیانت مردم و همکاران ما می‌کنند.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پلیس هوشمند ابزار کلیدی برای فرماندهان برای تصمیم سازی و تصمیم گیری و از همه مهمتر تعیین حق السهم دستگاه‌هایی که در تولید امنیت نقش دارند که باید پاسخگو باشند، کمک می‌کند.

سردار میرفیضی بیان داشت: پلیس خوزستان ۲ موضوع هوشمندسازی در خصوص حضور پلیس ۱۱۰ در جاهایی که امدادخواهان نیاز دارند و تهیه و ترسیم کروکی الکترونیکی برخط را تا پایان سال در دستور کار خود قرار داده‌ که به نوعی از مطالبات اصلی مردم می‌باشند.

وی خاطرنشان کرد: از یکایک کارکنان خدوم فراجا تشکر می‌کنم چرا که اگر هر اقدام موثری را در سطح استان می‌بینیم نتیجه زحمات شبانه‌روزی تمام همکاران پلیس است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان در خصوص عملکرد فرماندهی انتظامی خوزستان گفت: در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۲ در برخورد با تیراندازی‌های و جمع آوری سلاح‌های غیر مجاز حدود ۷۰ درصد از تیراندازی‌ها کشف و عاملان آنها دستگیر و تحویل مراجع قضایی داده شدند که در این ارتباط یک هزار و ۸۵۰ قبضه انواع سلاح و بیش از ۵۲ هزار انواع فشنگ کشف شده و ۱۶ باند متلاشی شدند.

وی افزود: در حوزه مواد مخدر بیش در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۴ تُن انواع مواد مخدر کشف شده که حدود ۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش کشف داشته است.

سردار میرفیضی ادامه داد: در حوزه امنیت اقتصادی در این مدت زمان ۷۹۰ میلیارد تومان ارزش ریالی کالای قاچاق و ۱۵ میلیون لیتر سوخت کشف شده که در بحث سوخت در مقایسه با مدت مشابه ۲۸۰ درصد افزایش کشف داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در حوزه مشاوره و مددکاری بیش از 36 هزار پرونده به بخش مشاوره ارجاع شده که 70 درصد آنها منجر به سازش شده است.

فرمانده انتظامی استان خوزستان عنوان داشت: از همکاری استاندار، اعضای شورای تامین، روحانیت، دستگاه قضائی، نیروهای مسلح، دستگاه‌های اطلاعاتی و به ویژه مردم عزیز استان خوزستان که تعامل تنگاتنگی با مجموعه انتظامی دارند و از تمامی کارکنان پلیس سطح استان که با رشادت‌ها، ایثارگری‌ها و تحمل سختی‌ها و از خانواده‌های صبورشان که بتوانند امنیت پایدار را در استان ایجاد کنند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها