رئیس پلیس فتا خوزستان:

عاقبت سیاه در انتظار کسانی که تصاویر شخصی را برای دوستان مجازی ارسال می کنند

رئیس پلیس فتا خوزستان از شهروندان خواست به هیچ وجه تصاویر خصوصی خود را برای افرادی که از طریق مجازی دوست شده اند، ارسال نکنند.

عاقبت سیاه در انتظار کسانی که تصاویر شخصی را برای دوستان مجازی ارسال می کنند

سرهنگ کارآگاه علی حسینی در تشریح این خبر بیان کرد: یکی از مواردی که بارها مشاهده‌شده است، تهدید به  انتشار تصاویر خصوصی  شهروندان به ویژه دختران نوجوان و جوان در فضای مجازی جهت سوءاستفاده با انگیزه مطامع جنسی و مالی توسط سودجویان سایبری است.

وی افزود: شیادان سایبری با مهندسی اجتماعی و ضمن عنوان طرح دوستی، اعتماد کاربران به ویژه دختران نوجوان و جوان را به دست می آورند.  این مجرمان در ادامه با وعده های ازدواج و ملاقات حضوری، درخواست تصاویر خصوصی آنها را جهت آشنایی بیشتر می نمایند. در نهایت پس از دریافت تصاویر قربانی، فرد مجرم به ناگاه چهره عوض کرده و با تهدید قربانی، از او درخواست های نامشروع می کند.

این مقام مسئول به هموطنان عزیز توصیه کرد کاربران بدانند که ارسال تصاویر خصوصی خود برای افراد غریبه که از طریق فضای مجازی با آنها آشنا شده اند، مساوی با ریختن آبروی خود و خانواده آنها می‌باشد.

رئیس پلیس فتا خوزستان در پایان ضمن اخطار به شیادان سایبری هشدار داد که حفظ آبروی شهروندان خط قرمز پلیس فتا است و با متخلفینی که اقدام به تهدید هموطنان در فضای مجازی میکنند، با جدیت برخورد و به چنگال عدالت سپرده خواهند شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    چرا عاقل کند کاری که بعد آرد پشیمانی؟؟؟ پیشگیری بهتر از درمان است

  • Slam
    0

    واقغآ این افراد خیلی آشغال هستن بی همه چیزا باید به سزای ننگین برسند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها