اشتیاق وصف ناشدنی برای پذیرایی از زوار اربعین با طعم زیست محیطی

نیشکری‌ها همگام با برپایی موکب از اقدامات محیط زیستی نیز غافل نشده‌اند. در اربعین سال گذشته، بیش از ۵۰۰ اصله نهال اکالیپتوس از سوی این شرکت در جوار موکب استقبال از زوار، کاشته شد که امسال این نهال‌ها قوت و قامتی گرفته و محیط مناسبی را برای استراحت زائران ایجاد کرده است.

اشتیاق وصف ناشدنی برای پذیرایی از زوار اربعین با طعم زیست محیطی

این اقدام شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی می تواند از سوی دیگر سازمان ها و شرکت ها و صنایع بزرگ استان نیز میتواند تکمیل شود و به مثابه یک زنجیره سبز مسیری فرحبخش تر برای زوار الحسین را فراهم آورد.  ایجاد استراحتگاه های مناسب با پوشش سبز و زیباتر شدن طریق الحسین از محاسن ابتکار شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است . در صورتی این اقدام توسط دیگر  شرکت ها و صنایع بزرگ استان تداوم باید در سال های آینده می توانیم شاهد مسیر سبز و مفرح در طریق الحسین باشیم. از آنجایی که ایام اربعین حسینی در سال های اخیر در ماه های گرم سال مصادف شده است این امر می تواند در کاهش دمای هوا و ایجاد سایبان برای زوار جهت استراحت بسیار موثر باشد .

2

گفتنی است کشت نهال اکالیپتوس هم از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی هوشمندانه انتخاب شده است.  جوان اکالیپتوس درختی با سرعت رشد بسیار بالا و سازگار با اقلیم استان خوزستان است که در برابر شوری خاک مقاوم بوده و مقدار کمی آب نیاز دارد.

مزایای اکالیپتوس قابلیت تجدید پذیری رشد پس از هر برداشت بدون کشت مجدد،‌ قابلیت کشت در مناطق شور و فقیر از نظر عناصر غذایی است.نهال اکالیپتوس از مهرماه تا فروردین در استان خوزستان قابل کشت است.

به نظر می رسد با توجه به این اجتماع عظیم فرهنگی و معنوی باید در کنار اقتداری که برای کشور و همه مسلمان دارد، حتما در بعد محیط زیستی هم برجستگی داشته باشد امیدواریم که این اتفاق مبارک از سوی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی مورد توجه فعالان زیست محیطی و تشکلات مردم نهاد نیز قرار گیرد. همچنین  زائران سفیران محیط زیست شوند و باعث شود که فرهنگ حفاظت از محیط زیست از طریق این اجتماع میلیونی در کشور نهادینه شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها