موکب‌های نیشکر، قدمگاه عاشقان حسین می‌شود

این روزها عزاداران و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، خود را مهیای سفر معنوی به عتبات عالیات و پیاده‌روی اربعین می‌کنند.

موکب‌های نیشکر، قدمگاه عاشقان حسین می‌شود

به فرموده رهبر معظم و حکیم انقلاب اسلامی، راهپیمایی اربعین، آیت عظمای الهی است و این حماسه را باید در شأن همین نشانه بزرگ مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

مراسم اربعین حسینی، رویداد مهمی است که سالانه تکرار شده و نمایانگر جلوه رحمانی اسلام عزیز است.

تجمع میلیون‌ها انسان دلداده و شیفته اهل‌بیت علیهم السلام در کنار یکدیگر و حرکت آنها به‌سوی هدفی واحد، آن هم با خلوص و صمیمیتی مثال‌زدنی که در تجمعات جهانی دیگر همتا ندارد، قطعا جلوه خاصی به اربعین می‌بخشد

فضایی که در پیاده روی برای مراسم اربعین وجود دارد را فقط می‌توان از طریق حضور درک کرد. حتی شمار زیادی از فیلم‌ها و عکس‌هایی که از این مراسم تهیه شده نیز بیان کننده حال و هوای این مراسم نیستند.

تفاوتی که بین مراسم عاشورا و اربعین وجود دارد، این است که در مراسم عاشورا زائرین از راههای دور و نزدیک به طرق مختلف برای زیارت امام حسین(ع) می‌آیند، ولی در روز اربعین زائرین با پای پیاده عازم کربلا می‌شوند و بسیاری فقط یک سلام به حرم امام حسین(ع) می‌دهند و بازمی‌گردند. در این میان مهم‌ترین اتفاق پیاده روی روز اربعین همین حضور در مسیر است و اینکه شخص قطره‌ای از یک اقیانوس می‌شود

مناسک اربعین با پیاده ‌روی بیش از بیست میلیون نفر در دهه مختوم به روز ۲۰ ماه صفر به سوی کربلا‌، شکل می‌ گیرد و جلوه ‌های متنوعی از انسجام اجتماعی، سرمایه اجتماعی، وحدت‌، مقاومت‌، دیگر خواهی و انفاق، همکاری، نمادسازی و. . . را به جهان امروز ساطع می ‌کند.

اگر عمق واقعه اربعین به منظر مخاطبان جهانی برسد، شاید دیگر نیازی به تبلیغ تشیع نباشد و از سویی دیگر مجالی برای شیعه ‌ستیزی باقی نماند.

در همین راستا حمایت نهادها و شرکت ها و صنایع بزرگ از حرکت مشایه اربعین حسینی در مناطق مختلف استان و مسیر مرزی شلمچه و چذابه در جهت گسترش و بسط این حرکت عظیم میتواند نقطه عاطفی در ثبت این حماسه بی نظیر در جهان اسلام و تشیع لقب بگیرد.

در این میان باید شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی را باید یکی از شرکت های پیشتاز در جهت ارائه خدمات رسانی به حرکت مشایه و زائران اربعین حسینی از سراسر کشور در مسیر منتهی به مرز شلمچه و چذابه برشمرد .

با تدابیر و دستور دکتر عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی؛ این مجموعه

با برپایی چهار موکب  آماده پذیرایی از زائران کوی عشق و دلدادگی شده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی  در قالب مسئولیت اجتماعی خود، هر ساله توفیق پشتیبانی از این حرکت عظیم مردمی را دارد و امسال همانند سال های گذشته  پیرو تأکید دکتر عبدعلی ناصری با بسیج همه امکانات ممکن خود، مشارکت فعال و گسترده ای در جهت رفاه حال  زوار الحسین و دوستداران اهل بیت علیهم السلام را در دستور کار خود قرار داده است.

مواکب شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی همه ساله با همت کارکنان و توجه و اهتمام دکتر ناصری مدیر عامل این هلدینگ در کنار سایرین مواکب و مردم در مسیر زائرین حسینی برپا می شود و در طول شبانه روز مشغول پذیرای و خدمات دهی به زوار اربعین حسینی می باشد. 

در این راستا چهار   موکب‌ها در مسیر مرزهای چذابه و شلمچه از سوی کشت و صنعت‌های نیشکری برپا شده و آماده خدمات‌رسانی به زائرین در بزرگترین رویداد فرهنگی جهان است. 

موکب سیدالشهدا، یکی از موکب‌های شرکت توسعه نیشکر در مسیر اهواز-خرمشهر است که هفته گذشته با حضور علی‌اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان و جمعی از مسئولین استانی افتتاح شد. در این مسیر، همچنین صنعت نیشکر موکب دیگری برپا کرده و مهیّای استقبال از زائرین حسینی شده است.

کشت و صنعت هفت‌تپه نیز از واحدهای هشتگانه توسعه نیشکر  در حال ساخت و آماده‌سازی موکب برای خدمات‌رسانی به زائرین است.

استراحتگاه مجهز به سیستم سرمایشی، نمازخانه خواهران و برادران، سرویس‌های بهداشتی، استقرار چند  دستگاه آمبولانس و کادر سلامت و همچنین امکانات پذیرایی از زائران از جمله امکاناتی است که شرکت  توسعه نیشکر و صنایع  جانبی در مسیر رفت و برگشت و تا پایان بزرگترین رویداد مذهبی و فرهنگی جهان تشیع در این موکب ها  فراهم آورده است.

شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی پیشگام است و هر ساله در آستانه اربعین حسینی اقدامات متعددی را برای سهولت تردّد زائرین با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات خود انجام می‌دهد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    چه دنیا دنیایی بر عکس شده ما ایرانیان به عقاید طالبان میخندیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها