کارشناس حوزه فروش فرآورده های نفتی:

دولت با مردم شفاف و صادقانه در مورد بهای تمام شده‌ سوخت صحبت کند

کارشناس حوزه فروش فرآورده های نفتی بیان داشت: دولت در آغاز سومین سال شروع به کار خود روزهای سختی را برای کنترل ‌تورم و کاهش آن پشت سر می گذارد و دغدغه اصلی کابینه و شخص اقای رئیس جمهور فشار کمتر برمردم بوده و برای انجام این مهم روش های مختلفی را از نرخ گذاری ارز تا نرخ گذاری های دستوری و توافقی امتحان کرده و شبانه روز در حال تلاش هستند.

دولت با مردم شفاف و صادقانه در مورد بهای تمام شده‌ سوخت صحبت کند

علی افراشته در گفتگو با خبر فوری یادآور شد: اما بنظر بنده که قریب به دو دهه در بخش خدمات سوخت (جایگاه سوخت در خوزستان) مشغول فعالیت بوده ام و بخاطر علاقه به این شغل همیشه نرخ عرضه وتقاضا و قیمت های تمام شده را درسالیان گذشته تحقیق وپژوهش کردم و چندین جلسه در تهران با مسؤلین امر نیز  عرض کردم که نرخ سوخت قبل از وقوع فاجعه تصمیم گیری شود.

این کارشناس حوزه فروش فرآورده های نفتی تصریح کرد: از آنجایی که مسئولین  دستگاه های اجرایی کشور ما، همیشه خود را درهرچیزی متخصص می دانند و به مشاوره های امثال بنده که کف جامعه انجام وظیفه کرده و از زیر و بم این شغل باخبر هستیم توجهی ننموده اند.

افراشته افزود:  نتیجه این است که به فروش روزانه ۱۲۰میلیون لیتر بنزین رسیده ایم! اگر  در لیتری ۱۰ هزار تومان ضرب کنیم، ارقام نجومی به دست می آید که می توان یکی ازدلایل اصلی بی ارزش بودن و شدن پول ملی را متوجه شویم.

کارشناس حوزه فروش فرآورده های نفتی اضافه کرد : روزانه هزارو دویست میلیارد تومان  و سالانه حدود ۴۳۸هزار میلیارد تومان! این یعنی مرگ مغزی اقتصاد یک کشور. اگر سیاست درمورد سوخت به همین منوال پیش برود دولت اجناس دیگر را گران می کند تا بتواند کسری پول بنزین را جبران کند و تاکی بتواند این فاجعه ادامه دارد را خدا داند. 

وی بیان داشت: فاجعه بعدی درمورد سوخت نفت وگاز (گازوییل) بوده که هزینه تنها حمل هر  یک لیتر از پالایشگاه اراک به استان های دیگر بیش از ششصد تومان بوده درحالی که هزینه فروش این نوع فراورده تنها سیصد تومان می باشد.

این کارشناس حوزه فروش فرآورده های نفتی گفت: هزینه تولید و پخش هر لیتر گازوییل حدود شش هزار تومان بوده و بعد از اخرین افزایش نرخ در سال ۹۸ هیچگونه افزایش قیمتی نداشتیم و درصورت ادامه فروش بااین نرخ مطمئنا دولت راه سختی را پیش رو‌خواهد داشت.

افراشته افزود: تصمیم های اشتباه مسئولین دولت قبل در نرخ گذاری سوخت دولت فعلی و‌کشور را در وضعیتی قرار داده که حتما باید قیمت سوخت را جایی برساند که حداکثر در سه سال به قیمت بهای تمام شده برساند و موازنه برقرار گردد و این ضرر که گریبان دولت را گرفته ادامه پیدا نکند.

افراشته ادامه داد : اما ازطرف دیگر وقتی وضعیت اقتصادی و اجتماعی را نگاهی بندازیم می ینیم که جامعه توان پذیرش حتی افزایش پنجاه درصدی قیمت فراورده های نفتی را نداشته و این ریسک بزرگ را دولت فعلی نیز به جان نخریده است.

کارشناس حوزه فروش فرآورده های نفتی تصریح کرد :  پیشنهاد اینجانب به مسولان محترم امر اینست که صادقانه و کارشناسانه در رسانه های ملی شرایط برای برای مردم توضیح دهید و سپس تصمیم کنید که مبادا مثل سال ۹۸ و حرف آقای  روحانی که از بی اطلاعی گفتند و بی احترامی بزرگی به مردم شد تکرار شود.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • ناشناس
    0

    این حکومت صادقانه مردم را به ذلت رساند.
    مشکل از صداقت داشتن گذر کرده. امروز مردم به فکر اینن که آیا فردا زنده خواهند بود یا نه.
    بحث دیگر عوض شده است شما هم تلاشی برای زمینه سازی ذهن مردم انجام نده

  • ناشناس
    0

    دستکاری نرخ سوخت یعنی بازی با آتش

  • ناشناس
    0

    گرانی بنزین یعنی پاشیدن بنزین روی شعله آتش مردم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها