آیین تجلیل از خبرنگاران، عکاسان و نویسندگان عصر ما و بیان برگزار شد

آیین تجلیل از خبرنگاران ، عکاسان و نویسندگان عصر ما و بیان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ، مدیرکل ارشاد اسلامی خوزستان، جمعی از بزرگان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و رسانه استان برگزار شد.

آیین تجلیل از خبرنگاران، عکاسان و نویسندگان عصر ما و بیان برگزار شد

نعیم حمیدی مدیر مسئول پایگاه خبری عصر ما در آیین تجلیل از خبرنگاران ، عکاسان و نویسندگان «عصر ما» و «بیان» در اهواز مطالبه گری و نقد منصفانه را یکی از رسالت های اصلی رسانه برشمرد.

وی افزود: اکنون خبرنگار متخصص در حوزه‌های مختلف وجود ندارد و اینکه یک خبرنگار در حوزه های مختلف فعالیت کند نیز کار غیر حرفه ای است .

مدیر مسئول پایگاه خبری عصر ما ادامه داد : برگزاری دوره‌های مختلف و تخصصی شدن رسانه یکی از اقدامات موثری برای ارتقای سطح و جایگاه رسانه ها است.

وی بیان کرد: متاسفانه در رسانه عده‌ای وارد شده‌اند که اخلاق را زیرپا می گذارند و زمانی که نقد به سمت توهین می رود دیگر آسیب جدی به بدنه نظام وارد می شود و خبرنگاران اصلی زیر سوال می روند.

حمیدی یاداور شد: رسانه ها با هر نگرشی نباید اجازه ورود افراد غیر رسانه ای را بدهند بلکه باید روز به روز عرصه را برای فعالیت این افراد تنگ کنند تا اخلاق حرفه ای رسانه زیر سوال نرود.

همچنین در این آیین دکتر خالد لویمی از اساتید دانشگاه و حوزه علوم ارتباطات، اظهار داشت: اکنون در دوره ای به سر می بریم که می‌توان گفت در عصر خبری شدن انسان‌ها گام گذاشته‌ایم و این اتفاق از اوایل قرن ۲۱ تشدید شد.

وی افزود: پس از اینکه از رسانه‌های سنتی به تکنولوژی‌های مدرن نزدیک ش، رسانه ها نیز پیشرفته شدند ؛ اگرچه رسانه‌های سنتی همچنان فعالیت خود را دارند و کارکردهای خود را در جامعه حفظ کردند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: با شکل‌گیری موج رسانه‌های شهروندی جریانی شکل گرفت که مبنای آن با محور شهروندان بود.

وی بیان کرد: رسانه‌های سنتی بعد حرفه‌ای آن است ولی باید آن را به رسانه های شهروندی تعمیم دهند ؛ در سال های اخیر موضوع مطالبه گری از طریق رسانه تقویت شده است اما انتقاد باید سازنده باشد.

لویمی اظهار داشت: رسانه های سنتی باید در اولویت بندی کیفیت مطالبه گری نقش داشته باشند ؛ در خوزستان موارد متعددی برای مطالبه گری داریم که هورالعظیم، تالاب شادگان و … از مطالبات جدی مردم خوزستان است .

وی تصریح کرد: همچنین عدالت اشتغال زایی از دیگر اولویت های مطالبه گری در خوزستان است ؛ عمران شهر و روستا نیز یکی از مطالبه‌های مهم و سازنده است.

وی افزود: همچنین مقوله آموزش و پرورش نیز باید در اولویت باشد و در غیر این صورت به خطا می رویم اما در قبولی کنکور در رتبه های پایین هستیم ؛ حوزه انتقال و مدیریت آب نیز باید از مطالبات جدی مردم باشد.

این استاد دانشگاه گفت: بحث نزاع‌های جمعی و موضوع سلاح نیز از دیگر مشکلات خوزستان است ؛ انتظار می رود رسانه‌ها در زمینه جمع آوری سلاح برخورد با تیراندازی در مجالس مطالبه گر باشند.

خالدی خاطر نشان کرد: همچنین ارتباط بین شهروند، رسانه و مسئولان نیز از دیگر مواردی است که باید به صورت جدی مورد مطالبه‌گری جامعه قرار گیرد.

همچنین در این آیین لفته منصوری نیز اظهار داشت: یکی از مشکلات جامعه ما نق‌زنی است از مدیران گرفته تا مردم عادی دوار این آفت ها هستند؛ این دو افت منابعی سرشار از قبل قدرت، ثروت و شهرت به همراه دارد.

وی افزود: خبرنگاری و روزنامه‌نگاری در ذات و ماهیتش نقد قدرت است که در مبانی دینی و فرهنگی ما ریشه دارد؛ نه سیاه‌نمایی نه سفید نمایی ، نه نق‌زنی و نه چاپلوسی، نه امید کاذب و نه مایوس کردن جامعه مورد پذیرش نیست.

این نویسنده و روزنامه‌نگار خوزستانی گفت: اگر در جامعه ما نق‌زنی و چاپلوسی نرخ بالایی داشته باشد ؛ دلیل آن این است که نقد اجتماعی هزینه بالایی دارد.

آیین تجلیل از خبرنگاران ، عکاسان و نویسندگان عصر ما و بیان شامگاه جمعه با حضور شهاوند معاون سیاسی و اجتماعی استاندار ، مجید منادی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، جمعی از بزرگان و پیشکسوتان حوزه فرهنگ و رسانه استان برگزار شد.

در پایان در آیینی با حمایت پایگاه خبری و تحلیلی عصر ما و بیان از جمعی از فعالان فرهنگی و اجتماعی و رسانه ای استان خوزستان تجلیل شد.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها