رئیس کمیسیون اقتصادی اهواز:

در ادوار گذشته در حوزه سرمایه گذاری در شهرداری اهواز اقدام عملی نشده است/ کارنامه شهرداری اهواز در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی موفق نبوده است/ کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر شیوه نامه جذب سرمایه گذار را به شهرداری جهت اجرا تقدیم کرده است

رئیس کمیسیون اقتصادی سرمایه‌گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به تدوین شیوه نامه جذب سرمایه‌گذار توسط کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر گفت: مجموعه شهرداری اهواز بازوی اجرایی مصوبات شورا است اما در حوزه سرمایه گذاری کار خودش را خوب انجام نداده، به همین دلیل است که در ادوار گذشته شاهد اقدامی عملی در این حوزه نبوده ایم.

در ادوار گذشته در حوزه سرمایه گذاری در شهرداری اهواز اقدام عملی نشده است/ کارنامه شهرداری اهواز در جذب سرمایه گذار بخش خصوصی  موفق نبوده است/ کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر  شیوه نامه جذب سرمایه گذار را به شهرداری جهت اجرا تقدیم کرده است

به گزارش خبرنگار خبر فوری، سید محمد علی پور موسوی اظهار کرد: مجموعه شهرداری اهواز در حوزه سرمایه گذاری کار خودش را خوب انجام نداده است. به همین دلیل است که در ادوار گذشته شاهد اقدامی عملی در این حوزه نبوده ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای شهر اهواز گفت: شهرداری اهواز بازوی اجرایی مصوبات شورای شهر است. این مجموعه شهرداری است که باید در این جهت گام های اجرایی در چارچوب سیاست ها و برنامه های شورا بردارد. ابزار کار در دست شهرداری است. اگر مجموعه شهرداری لوایح خوبی در حوزه سرمایه گذاری بخش خصوصی به شورا بیاورد شورا نیز پس از بررسی آن و برطرف کردن نقاط ضعف، آن را به شهرداری جهت اجرا ابلاغ می کند. کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر در این خصوص شیوه نامه جذب سرمایه گذار را تدوین و به شهرداری جهت اجرا تقدیم کرده است.

این استاد دانشگاه افزود: در این راستا قانون کارآمدی، تحت عنوان قانون درآمدهای پایدار ناظر بر حمایت از سرمایه گذاری وجود دارد که البته این قانون مشکلاتی داشته که شورای شهر و شورای عالی استان در جهت رفع این مشکلات در حال بررسی دستورالعمل ها است. اما در مجموع کلیت قانون ارزشمند است.

عضو شورای شهر اهواز به نگاه حمایتی دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: دولت انقلابی ِ آیت الله رئیسی سازوکارها و دستورالعمل هایی برای سرمایه گزاران در داخل و خارج به تصویب رسانده است. قاعدتا شهرداری باید در این زمینه بیشترین بهره برداری را با برنامه ریزی مناسب داشته باشد.

پور موسوی ادامه داد: اتفاقاتی نظیر کمک دولت به شهرداری ها نظیر تهیه اتوبوس و کمک به سازمان قطار شهری و توزیع قیر رایگان از جمله اقدامات خوب دولت آیت الله رئیسی در سال های اخیر است که به عنوان عضوی از پارلمان شهری از دولتمردان تقدیر و تشکر می کنم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه گذاری و گردشگری و توسعه شهری شورای اسلامی اهواز با اظهار امیدواری نسبت وقوع اتفاقات خوب در دو سال باقیمانده به عمر شورای ششم گقت: در این بخش باقیمانده تا پایان شورای ششم چندین پروژه سرمایه گذاری کلید خواهد خورد و فراخوان جذب سرمایه گذار نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: در این راستا اجرای ابرپروژه هایی در حوزه احداث پارکینگ های مدرن، هتل های چهار و پنج ستاره و بحث های جذب توریست و گردشگر با مشارکت و همکاری دیگر سازمان ها و نهادها در دستور کار شهرداری قرار خواهد گرفت.

منبع: خبر فوری
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها