یوزپلنگ آسیب دیده پارک ملی توران شاهرود تلف شد

فعال محیط زیست از تلف شدن یوزپلنگ آسیب دیده پارک ملی توران شاهرود خبر داد و گفت: جسد این یوزپلنگ برای کالبدگشایی به تهران منتقل می‌شود.

علیرضا چراغی ضمن بیان اینکه بر حسب گزارش‌های محیط‌بانان مبنی بر وجود یوزپلنگ آسیب دیده در زیستگاه‌های خارج از پارک ملی توران شاهرود بلافاصله اقدامات اولیه به انجام رسید، ابراز داشت: بعد از مکاتبات اداری با اداره کل و به تبع آن سازمان، تیمی از پزشکان به سرعت عازم منطقه شدند.

وی ضمن بیان اینکه محیط‌بانان رفتار یوز را به طور کامل زیر نظر گرفتند، افزود: به دلیل تاریکی هوا و نبود دید کافی امکان بیهوشی برای گرفتن این گونه ارزشمند وجود نداشت.

فعال محیط زیست با بیان اینکه از صبح امروز یکشنبه تیم کادر درمان به منطقه اعزام و کار بیهوشی یوز برای انجام معاینه صورت گرفت، ابراز داشت: معاینات بالینی نشان از کم‌خونی و وجود زالو در دهان این حیوان بود.

چراغی با بیان اینکه اقدامات اولیه شامل خروج زالوها و سرم تراپی بلافاصله انجام شد، تصریح کرد: حیوان پس از به هوش آمدن برای انجام معاینات بالینی یوزپلنگ به درون سایت مرکز تحقیقات یوزپلنگ آسیایی انتقال یافت.

وی ضمن بیان اینکه علیرغم نهایت تلاش کادر پزشکی و اقدامات لازم برای بقا این جانور متأسفانه یوزپلنگ آسیب دیده تلف شد، افزود: جسد این یوزپلنگ برای انجام کالبدگشایی و بررسی علت مرگ به تهران منتقل خواهد شد.

منبع: مهر
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    1

    کشتنش پوستش را هم فروختند تموم شد رفت

  • ناشناس
    0

    دیگه فیلمنامه فروش پوست پوزپلنگ قدیمی شده.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها