یاسین کاوه پور در نشست با نائب رئیس سازمان نظام مهندسی خوزستان خبر داد:

راه اندازی سامانه ارائه خدمات نظام مهندسی برخط (آنلاین) برای اولین بار در استان توسط شهرداری آبادان

شهردار آبادان در نشست با نایب رییس سازمان نظام مهندسی خوزستان گفت: سیستم ها باید به شکلی طراحی شود که به کاهش مراجعات حضوری، تسهیل کار برای شهروندان و متقاضیان و پیشگیری از وقوع هر نوع فساد در حوزه شهرسازی بیانجامد.

راه اندازی سامانه ارائه خدمات نظام مهندسی برخط (آنلاین) برای اولین بار در استان توسط شهرداری آبادان

یاسین کاوه‌پور در نشست با نائب رئیس سازمان نظام مهندسی استان خوزستان، رئیس نظام مهندسی شهرستان آبادان و مسئول انفورماتیک شهرداری آبادان که به منظور راه‌اندازی خدمات برخط (آنلاین) سازمان نظام مهندسی در شهرداری آبادان، برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام شهادت سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: در خصوص حادثه تلخ متروپل از لحاظ مهندسی و ساخت و ساز ، مطالعات و کارهای خوبی انجام شده اما به موضوعات شهرسازی و مدیریت شهری تاکنون پرداخته نشده است و جا دارد در این زمینه اقداماتی صورت گیرد و پیوست هایی برای ارائه ، تهیه شود.

شهردار آبادان افزود: یکی از ضعف‌های موجود در ضوابط شهرسازی و طرح های تفصیلی عدم توجه به موضوعات توپولوژی است‌ و صرفا بعضی آیتم ها همچون عرض گذر در نظر گرفته می شود که این به تنهایی نمی تواند جوابگو باشد چرا که باید موقعیت محل هم مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه باید به آبادان به عنوان نخستین باغ- شهر خاورمیانه و ایران توجه و نگاه ویژه داشت، گفت: از آبادان به عنوان دروازه مدرنیته ایران یاد می شود که لازم است به عنوان یک مزیت ، در کنار مسائل سازه‌ای، ساختمانی و مهندسی به آن توجه و پرداخته شود.

کاوه‌پور افرود: یکی از موضوعاتی که برای بحث ساخت و ساز مشکلاتی را به وجود آورده مساله بیمه تامین اجتماعی است که این موضوع در حال پیگیری بوده و به دنبال رفع مشکل آن هستیم.

شهردار آبادان به مجری صلاحیت دار نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در قانون اساسی بحث حقوق مالکانه مطرح می شود و ما موظف هستیم سیستم خود را به شکلی تنظیم کنیم که به حق و حقوق مالکانه شهروندان پاسخ دهیم و به گونه‌ای نباشد که آنها به سمت تخلف و دور زدن قانون سوق یابند.

وی بر ضرورت تسهیل بسترهای لازم برای سهولت در امر خدمات رسانی به شهروندان تاکید کرد و عنوان داشت: همشهریان عزیز ما باید بتوانند به راحتی از درخواست‌هایشان جواب بگیرند، نه اینکه فرایندی را تعریف کنیم که آنها با مشکل مواجه شوند.

کاوه پور ضمن ابراز خرسندی از راه‌اندازی نخستین سامانه ارائه خدمات مشترک برخط (آنلاین) نظام مهندسی و شهرداری آبادان در سطح استان خوزستان تاکید کرد: با توجه به اینکه آبادان، نخستین شهر خوزستان است که به سیستم الکترونیک متصل می شود باید آن را به صورت پایلوت به شکلی پیش ببریم که بر مبنای آن استقبال خوبی شود و باعث رونق ساخت و ساز شود.

منبع: شهرداری آبادان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها