مشکلات سیستان‌وبلوچستان از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود

مشکلات سیستان همچنان ادامه دارد و فقط از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود. به هرحال این روزها چشم خاک‌آلود مردم سیستان و بلوچستان بیش از همیشه به دیپلماسی دولت دوخته است.

مشکلات سیستان‌وبلوچستان از دولتی به دولت دیگر منتقل می‌شود

به طور قطع، بخشی از حوادث زیست محیطی سیستان در ید و اختیار طبیعت است و شاید دولت‌ها نتوانسته‌اند در آن دخالت کنند، اما نباید از نبود فشار دیپلماسی و اراده جدی برای این ماجرا غافل بود. قدرت دیپلماسی در این دو دهه اخیر آن‌قدر قوی نبود که افغانستان را مجاب به برگرداندن حق مردم سیستان کند. بر همگان روشن است ابزارهای حقوقی در سطح بین‌الملل وجود دارد که ایران بتواند با استفاده از آن کام خشک سیستانی‌ها را تر کند، ایران می‌تواند شکایت‌های کتبی به نهادهای بین‌المللی ارائه دهد.

پیگیری‌های مرسوم حقوقی داشته باشد و ... اما آنچه مایه نگرانی و تاسف است این است که کسی نمی‌داند آیا این اقدامات انجام گرفته است، اگر انجام گرفته کی و با چه کیفیتی؟

روزنامه همدلی یادآور شده است: در واقع اگر هم حرکتی دیپلماسی انجام گرفته است، اولا مردم از آن کم‌اطلاع هستند و به اندازه کافی رسانه‌ای و اطلاع‌رسانی نشده است و دوم این که، با فرض انجام اقدامی، آن اقدامات تاکنون منجر به خروجی خاصی نشده است.
منبع: روزنامه همدلی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها