بهبود معیشت مردم با کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به تشریح موافقت نمایندگان با معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد پرداخت و دراین‌باره اظهار کرد: این تصمیم درراستای هدف‌گذاری دولت سیزدهم و مجلس یازدهم برای بهبود معیشت مردم در‌جایگاه نخست اولویت‌ها اتخاذشده است.

بهبود معیشت مردم با کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی

سید کریم حسینی افزود: به منظور بهبود معیشت مردم، کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی از ۹ درصد به یک درصد درنظر گرفته شد. اقلامی که درسفره مردم تحت عنوان نیاز و کالا درنظر گرفته می‌شوند، در این لیست قرار دارند. افزون بر کالاهای اساسی برای مالیات واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل نیز تصمیم‌گیری شده است و معافیت مالیاتی رقم خورده است.
حسینی درباره موافقت نمایندگان با معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل تصریح کرد: دارو و کالاهای اساسی از مهم‌ترین نیازهای مردم و اهمیت‌شان غیرقابل‌انکار می‌باشد. دراین راستا می‌توان بیان داشت که مصوبه معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد نتیجه مستقیم بر سفره مردم خواهد داشت.

14-450x450
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یازدهم بابیان اینکه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی تأثیر مثبتی در حوزه کشاورزی خواهد داشت، همچنین خاطرنشان کرد: دراین نشست ایراداتی نسبت به موضوعات و محصولات کشاورزی وارد شد. شایان‌ذکر است تا بگوییم این مصوبه بیش از آنکه به نفع مردم باشد، به نفع کشاورزان خواهد بود و جای نگرانی ندارد.
نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون ادامه داد: نیاز امروز مردم، بهبود معیشت است. ضرورت داشت تصمیمی اتخاذ می‌شد که نقش تورم را از سفره مردم کاهش و تأثیر گرانی اقلام به موجب تورم را کمرنگ می‌ساخت.
عضو مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد نتایج مثبت اقدام دولت و مجلس مبنی بر موافقت با معافیت مالیاتی واردات داروهای ضروری فاقد مشابه تولید داخل و کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی به یک درصد باشیم.
وی در تبیین چشم‌انداز آتی این مصوبه متذکر شد: به طورحتم مجموعه اقداماتی که باهدف کاهش نقش تورم صورت می‌پذیرد، مورد رضایت مردم قرار خواهد گرفت و نتایج مثبتی نیز به همراه خواهد داشت.
او در پایان این گفت‌وگو و در پاسخ به اینکه مصوبه کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده واردات کالاهای اساسی چه زمانی عملیاتی و اجرا خواهد شد، بیان کرد: پس از ارجاع مصوبه مذکور به شورای نگهبان و بازگشت آن به مجلس، چنانچه ایراد احتمالی وجود داشته باشد، برطرف خواهد شد و مصوبه به دولت تقدیم خواهد شد. امیدواریم پس از تقدیم مصوبه به دولت و با موافقت دولت، این مصوبه به زودی عملیاتی شود و تأثیر مثبت خود را بر سفره مردم بگذارد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سید کریم حسینی
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • ناشناس
    1

    با معیشت مردم کاری کردید که سید محمد خاتمی هم نتونه درستش کنه

  • Hesam
    0

    خوبه ک حالا مردم ذات دین رو فهمیدن بعد از ۴۰ سال تجاوز و شعار دوروغ

  • ناشناس
    0

    شما کاری برای مردم نمی کنید اینو همه مردم مطمئنن اگر اینکارو کردید معلومه داستان یه چیز دیگه است

  • ناشناس
    0

    تمام مشکل همین 8درصد بود !! دستتون درد نکند!!!

  • ناشناس
    0

    اره خیلی بهبود یافتن. نماینده به این بیسوادی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها