تالار آفتاب اهواز به تئاتر شهر تبدیل می‌شود/ ساخت دیوار تالار آفتاب از سرگرفته شد

پس از مطالبه هنرمندان خوزستانی و پیگیری‌های مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ساخت دیوار تالار آفتاب اهواز که روز گذشته بخشی از آن تخریب شده بود از سر گرفته شد و قرار است با همکاری شهرداری اهواز، این تالار به تئاتر شهر تبدیل شود.

تالار آفتاب اهواز به تئاتر شهر تبدیل می‌شود/ ساخت دیوار تالار آفتاب از سرگرفته شد

روز گذشته بخشی از دیوار در حال ساخت تالار آفتاب از سوی شهرداری منطقه ۶ اهواز تخریب شد همین امر موجب شد تا هنرمندان خوزستانی به ویژه اهالی تئاتر اهواز نسبت به این امر در صفحات مجازی خود و خبرگزاری ایرنا واکنش نشان دهند.

پس از پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از نهادهای مربوط و معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان از ادامه روند تخریب این دیوار جلوگیری شد. در این راستا پیش از ظهر امروز با حضور رضا کلاه‌کج، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سیاوش محمودی، رییس شورای شهر اهواز، رضا امینی، شهردار اهواز، علی شمس، معاون خدمات شهری شهرداری اهواز، مهدی مرادحسینی، شهردار منطقه ۶ اهواز و صادق فاضلی، به نمایندگی از هنرمندان استان در محل تالار آفتاب بازدید به عمل آمد.

تالار آفتاب اهواز به تئاتر شهر تبدیل می‌شود/ ساخت دیوار تالار آفتاب از سرگرفته شد

مجوز تئاتر شهر اهواز دریافت شده است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان خطاب به مسئولان شهری اظهارکرد: اداره کل ارشاد خوزستان برای جلوگیری از سرقت اقدام به ساخت دیوار در اطراف تالار آفتاب کرده است تا امنیت آن برقرار شود و آسیبی از سوی سارقان به تالار نرسد.

وی در ادامه بیان کرد: در سفر یک روزه مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد مجوز تئاتر شهر را گرفتیم که لازمه این اتفاق اضافه شدن دیگر پلاتوها به تالار آفتاب و تکمیل دیوار اطراف این محل است.

وی با اشاره به پیگیری‌های اداره کل ارشاد استان برای جذب اعتبار در راستای تکمیل پلاتوها بیان کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به دنبال توسعه فضاهای فرهنگی است و از هیچ تلاشی در این راستا برای هنرمندان دریغ نمی‌کند.

وی ادامه داد: الان حدودا ۲ هفته است که پیمانکار ادامه ساخت را متوقف کرده ست و با توجه به محدودیت‌های اعتباری لازم است شهرداری همکاری لازم را با این مجموعه داشته باشد تا علاوه بر کاهش هزینه ها هر چه سریع تر مجموعه تئاتر شهر اهواز نیز به نتیجه برسد.

صادق فاضلی، پیشکسوت تئاتر نگرانی‌های هنرمندان استان و کمبود فضاهای فرهنگی را در این بازدید به مسئولان مربوطه انعکاس داد و از مسئولان شهری خواست نسبت به تنها مکان و مجموعه هنری این شهر دلسوز باشند و اجازه ندهند آسیبی به آن وارد شود.

وی با مقایسه زیرساخت‌های کلانشهر اهواز با دیگر استان‌ها گفت: کرمانشاه ۱۲ سالن تئاتر، یاسوج تئاتر شهر با ۶ پلاتو، و بوشهر ۱۲ سالن تئاتر دارد در حالی که اهواز یک سالن هم ندارد. در سالن‌های شهرداری مثل سالن شهید جمال‌پور یا سالن کتابخانه مرکزی هزینه هر نوبت اجرای بیش از چهار میلیون تومان می‌شود که هزینه گزاف و بالایی برای هنرمندان است.

تالار آفتاب اهواز به تئاتر شهر تبدیل می‌شود/ ساخت دیوار تالار آفتاب از سرگرفته شد

ساخت دیوار تالار آفتاب از سر گرفته شد

رضا امینی، شهردار اهواز در این بازدید تلویحا با تبدیل شدن تالار آفتاب با تئاتر شهر موافقت کرد و آن را منوط به بررسی طرح و نقشه مکان مورد نظر دانست و اعلام کرد: انشالله طی ۱۰ روز آینده طرح و نقشه مکان مورد نظر بررسی و نتایج آن را اعلام می‌کنیم.

وی همچنین به مهدی مرادحسینی، شهردار منطقه ۶ اهواز دستور داد تا ساخت دیوار تالار آفتاب توسط اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ادامه پیدا کند و با این اداره کل همکاری لازم صورت گیرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها