بارش تگرگ‌‌ در کلیبر و خسارت به خودروها و مزارع/ ویدئو

بارش شدید باران و تگرگ‌هایی به اندازه تخم‌مرغ عصر امروز در برخی نقاط منطقه ارسباران (قره‌داغ) به ویژه شهرستان کلیبر سبب ایجاد خسارت بر مزارع، باغات و بسیاری از اموال مردم به ویژه شیشه خودروها شد.

بارش تگرگ‌‌ در کلیبر و خسارت به خودروها و مزارع/ ویدئو

پیش‌بینی شده بود که شرایط ناپایدار که از روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد تا 5 روز آینده در نیمه شمالی، از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و افزون بر آبگرفتگی معابر عمومی و رواناب ممکن است در برخی نقاط با رگبار تگرگ و سیلابی شدن مسیل‌ها نیز همراه شود.

این بارش‌ها امروز پنج شنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ به صورت تگرگ‌هایی به اندازه تخم مرغ نمود پیدا کرد به گونه‌ای که خسارت‌های گسترده‌ای به باغات، اراضی کشاورزی و خودروها و اموال مردم وارد کرد.

گزارش خبرنگاران از منطقه ارسباران (قره داغ) به ویژه حاکی است، عصر امروز در برخی از این منطقه بارش سنگین و وحشتناک تگرگ گزارش شده است. 

کَلِیبَر یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی و مرکز شهرستان کلیبر است. شهرستان کلیبر با وسعت ۲۰۷۲ کیلومتر مربع (۴.۵ درصد مساحت استان) در ۱۶۵ کیلومتری تبریز واقع شده و از سمت شمال با شهرستان خداآفرین، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان ورزقان و از سمت جنوب با شهرستان اهر هم‌مرز است. 

شهرستان کلیبر از نظر آب و هوا چهار فصل، دارای تابستان‌های معتدل، کوه‌های جنگلی پوشیده از درخت و زمستان‌های پربرف است. از لحاظ پستی و بلندی این شهرستان منطقه‌ای کوهستانی بوده و رشته کوه اصلی آن با نام قره‌داغ دارای قلل متعدد با ارتفاعات متفاوت است. بیشتر قلل این رشته کوه در دو شهر اهر و کلیبر واقع شده و از جمله قلل گشت‌سر (۲۹۴۰ متر)، قاضی بلاغ (۲۷۰۰ متر)، شیور (۲۶۵۲ متر)، سارپارق (۲۸۶۰ متر) و زینقالو (۲۹۰۰ متر) در این منطقه استقرار یافته‌اند.

 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها