35 روستا در شهرستان گرمی درگیر سیل شدند/ لزوم تسریع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: ۳۵ روستا در شهرستان گرمی درگیر سیلاب شدند که تاکنون ارزیابی خسارت 21 روستا برآورد شده است.

35 روستا در شهرستان گرمی درگیر سیل شدند/ لزوم تسریع مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی

حامد کیخسروی ۱۳ خرداد با حضور در شهرستان گرمی از نزدیک وضعیت خانه‌های روستایی آسیب‌دیده را بررسی و پاسخگوی مشکلات و مطالبات مردم روستا شد و اظهار کرد: برای واحدهایی مسکونی که نیاز به تعمیر دارند با ارسال صورت جلسات مدیریت بحران و ارزیابی های خسارات که توسط کارشناسان بنیاد مسکن انجام یافته، تسهیلات تعمیری مسکن پیگیری می‌شود.

وی افزود: واحدهای تخریب شده از مقاومت لازم برخودار نبوده‌اند که در این راستااحداث سازه‌های مقاوم مسکونی از ضرورت های استان به شمار می‌رود و امید می‌رود با تخصیص اعتبار مناسب بتوان مقاوم‌سازی واحدهای روستایی را سرعت بیشتری دهیم.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اردبیل از اعزام ۱۰ تیم ارزیابی ۲ نفره از استان و شهرستانهای دیگر به شهرستان گرمی در پی اعلام شرایط بحرانی گفت: تاکنون برای خدمات رسانی یک دستگاه لودر ، یک دستگاه گریدر و دو دستگاه کامیون  از ماشین آلات سنگین بنیاد مسکن استان به یاری روستاهای سیل زده  شهرستان گرمی آمده‌اند.

کیخسروی تعداد روستای درگیر سیلاب در شهرستان گرمی را ۳۵ روستا عنوان کرد و گفت: تیم های ارزیابی خسارات منازل مسکونی  ۲۱ روستا را تابحال انجام داده اند  و ۱۴ روستا باقی مانده که ظرف ۲۴ ساعت آتی با تلاش مدیر و همکاران بنیاد شهرستان گرمی به اتمام خواهید رسید.

وی خاطرنشان کرد: پیگیریهای لازم جهت تامین اعتبار برای دیوار کشی ساحلی و تکمیل طرح هادی روستاهای در معرض خطر بالای سیلاب از محل اعتبارات حوادث انجام می گردد.

گفتنی است؛ در این بازدید استاندار اردبیل، نماینده مردم شهرستان‌های گرمی و انگوت، نماینده ستاد بحران کشور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار، فرماندار، مدیرکل بحران استان و جمعی دیگر از مدیران کل استان و مسئولین نیز حضور داشتند.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها